duminică, 11 octombrie 2015

Iată ce înseamnă să fii profesor: inteligent, modest și delicat.

De multe ori când le vorbesc profesorilor despre evaluare, le spun că eșecul nu este prevăzut. Școala trebuie să fie pentru elev o casă unde el este sigur că va avea succes, iar pentru acest succes trebuie să găsim timp, să ne sacrificăm, să iubim copiii! Profesorii, drept răspuns, mă întreabă: când să recuperăm? când să ameliorăm? avem doar oră pe săptămână, nu avem timp!
Este aproximativ ca și medicul care spune că nu mă uit la bolnav, pentru că programul meu de lucru s-a sfârșit! Un răspuns demn mai jos. Impresionant!
Iată ce înseamnă să fii profesor: inteligent, modest și delicat.

Citat: 
Doamna Eva Popa, prima mea învăţătoare (la Crihana Veche, Cahul), căreia îi voi fi recunoscător toată viaţa. Dincolo de tactul pedagogic și calitățile sufletești deosebite ale doamnei învățătoare Eva Popa, un caz din viața mea rămâne de neuitat. Ca să înțelegeți ce fel de om este, trebuie să fac o mărturisire. În primăvara anului 1973, pe când eram elev în clasa întâi, am fost internat în spital, la Cahul, timp de mai bine de o lună și jumătate, iar doamna învățătoare Eva Popa, această româncă inteligentă, modestă și delicată, m-a vizitat la spital aproape în fiecare zi, făcând după orele de la școală drumul din sat până la oraș, pentru a-mi preda toată materia, fără să fi fost rugată de cineva sau obligată. Datorită efortului dumneaei am încheiat anul cu nota maximă pe linie. Atunci am înțeles pentru toată viața ce înseamnă și cât de important este să te poți dărui altor oameni și neamului tău. A fost cea mai frumoasă lecție pe care mi-a dat-o.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=462859290411882&set=a.101675919863556.4066.100000634445514&type=3&theater


Niciun comentariu: