Lista publicațiilor

Lista lucrărilor ştiinţifice, ştiinţifico-metodice, didactice

Autor: Mariana MARIN

Lucrări ştiinţifice

                monografii

1.       MARIN, M. Didactica lecturii. Interacţiunea elev-operă literară din perspectiva atitudinilor și valorilor literar-artistice. Editura Universităţii Aurel Vlaicu, Arad, Cartier, 2013. ISBN 978-973-752-662-5 371.3:028.1:373.3; ISBN 978-9975-79-861-7. 37.016.046:821 M 39. 134 p.

2.       HADÎRCĂ, M.; MARIN, M.(coord) CALLO, T.; CAZACU,T.; GHICOV A., BÂLICI V., et al. Strategii pedagogice de formare a vorbitorului cult de limba română. Chişinău, 2018. 281 p.  ISBN 978-9975-48-143-4.

3.       HADÎRCĂ, M.; CALLO, T.; CAZACU T.; MARIN M. et al. Strategia şi instrumentele pedagogice ale formării vorbitorului cult de limba română. Monografie colectivă. Coord. şt.: M. HADÎRCĂ, M. MARIN. Chişinău: IŞE (Tipogr. “Print-Caro”), 2019. 112 p. ISBN 978-9975-48-159-5.

4.       MARIN, M. Școala fără profesor?... Chişinău: Invăţătorul Modern, 2016 (Tipogr. „Cavaioli”). – 320 p. – (Colecţia „Invăţător şi cercetător”, ISBN 978-9975-9949-8-9); ISBN 978-9975-3115-2-6.

5.       CALLO, T.; CAZACU,T.; HADÎRCĂ, M.; MARIN, M. Cadrul de referinţă privind formarea vorbitorului cult de limbă română (vorbitori nativi şi alolingvi).  Studii de analiză şi sinteză, Chişinău, 2016.

 

Capitole în monografii

6.       MARIN, M. Raport de sinteză a evaluării curriculumului la disciplina Limba română, clasele I-IV. În: Evaluarea curriculumului naţional în învăţământul general. Studiu. Coautori: Lupei Angela,coordonatori: Pogolşa L., Bucun N., Crudu V., et al. p.266-272. 669 p. ISBN 978-9975-56-589-9.

7.       MARIN, M.; ACHIRI I., NASTAS S., BOTGROS I. POGOLŞA L., BUCUN N.( coord.) Standardele de calitate ale instituţiilor de învăţămînt general şi instrumente de evaluare aferente acestora. Chişinău: Cavaioli, 2015. 71 p. ISBN 978-9975-59-139-3

8.       MARIN, M. et al. POGOLŞA, L. BUCUN, N. (coord.)  Referenţialul de evaluare a competenţelor specifice formate elevilor. Chişinău: 2014 („Tipogr. Centrală”). 596 p. ISBN 978-9975-53-333-1.

9.       MARIN, M. et al. POGOLŞA, L.; BUCUN, N. (coord.)  Standarde educaţionale (standarde de eficienţă a învăţării la disciplinele de studiu în învăţămîntul primar şi secundar general şi standarde de calitate a instituţiei de învăţămînt din perspectiva şcolii prietenoase copilului). Chişinău: Lexon-Prim, 2012, 320 p. ISBN 978-9975-4436-2-3.

10.    MARIN, M. et al. BUCUN N.; POGOLŞA L.; GUŢU Vl. (coord.)  Standarde de competenţă – instrument de realizare a politicilor educaţionale. IŞE, UNICEF-Moldova. Chişinau: Print-Caro SRL, 2010. 298 p. ISBN 978-9975-4159-2-7.

11.    MARIN, M. et al. POGOLŞA, L.; BUCUN, N.; GUŢU, Vl. (coord.)  Evaluarea curriculumului şcolar – perspective de modernizare. Chişinău: IŞE, 2009 (Tipogr. „Print-Caro SRL”). 790 p. ISBN 978-9975-4069-4-9.

 

Articole  în  diferite reviste ştiinţifice

             în reviste internaţionale  cotate ISI şi SCOPUS

12.    Marin, M., Flueraș V. Cultura încrederii – comunicare şi cooperare. Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională. Numărul 5 (123) / 2020 / ISSN 1810-6455.

13.    Marin, M. Interaction pupil-literary production in the context of literary and artistic education. Journal Plus Education, ISSN: 1842-077X, E-ISSN (online) 2068 – 1151 Vol X (2013), No. 1 Editura Universităţii “Aurel Vlaicu” Arad, 2013. Categoria B+.

14.    Marin, M. L’oeuvre litteraire génératrice des attitudes. Petroleum-Gas University of Ploieşti Bulletin. 2009, Vol. LXI,  nr. 2, p. 112-118. ISSN 1841– 6586. Categoria B+.

în reviste științifice

15.    Marin, M. Reference To the monograph with the theme
„Training of teachers professional competences from simultaneous education”, Author Aliona Brițchi. În: Univers Pedagogic. 2018, nr. 3 (59), pp. 105-108. ISSN 1811-5470

16.    Marin, M.; Bucun, N; Rezoluţia Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale „Evaluarea în sistemul educaţional: deziderate actuale”. Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 9-10 noiembrie, 2017. In: Univers Pedagogic. 2017, nr. 3(55), pp. 28-33. ISSN 1811-5470

17.    Marin, M.; Hadîrcă, M.; Cazacu, T.; Callo, T. Formarea vorbitorului cult de limba română din perspectiva educaţiei europene pentru limbi. Revista Univers Pedagogic. 2016, nr.4 (49), 20-27. ISSN 1811-5470.

18.    Marin, M. Dezvoltarea profesională: zona de confort sau zona de risc? Revista de teorie şi practică educaţională Didactica Pro… 2013, nr. 5-6,  p.42-46. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.

19.    Marin, M. Explorarea valorilor mesajului literar în arta fotografică. Revista de teorie şi practică educaţională Didactica Pro… 2012, nr. 5-6 (75, 76), p.41-45. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.

20.    Marin, M. Cititorul reflexiv – producător de texte argumentative, reflexive şi metaliterare. Aspecte ştiinţifico-metodice în predarea romanului „Mara” de Ioan Slavici. Revista Limba română. 2012, nr. 1. p.46-50. ISSN 0235-9111. Categoria C.

21.    Marin, M. Proiectarea atelierelor ca forme de organizare interactive din perspectivă acţional-axiologică.  Revista de teorie şi practică educaţională Didactica Pro… 2011, nr. 5-6 (69-70),  p.42-46. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.

22.    Marin, M. Gantea, I.; Gaiciuc, V. Modernizarea învăţământului primar – o şansă activă pentru sistemul educaţional din Republica Moldova. Revista Univers Pedagogic. 2011, nr. 3 (69), p. 53-61.  ISSN 1811 – 5470. Categoria C.

23.    Marin, M. Opera literară ca pretext al cunoaşterii de sine. Revista Univers Pedagogic. 2009, nr. 4, p. 62-65.  ISSN 1811 – 5470. Categoria C.

24.    Marin, M. Valori cantitative şi calitative în exprimarea atitudinii  elevilor faţă de opera literară. Revista de teorie şi practică educaţională Didactica Pro. 2009,  nr. 5-6, p.84-89. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.

25.    Marin, M. O societate sănătoasă începe cu o familie armonioasă. Revistă de teorie şi practică educaţională Didactica Pro. 2007, nr. 5(6), p.41-43. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.

26.    Marin, M. Dificil, dar util, flexibil şi viabil. Reflecţii asupra unui manual.  Revista Univers Pedagogic. 2005, nr. 1(5), p. 43-45. ISSN 1811 – 5470. Categoria C.

27.    Marin, M. Părinţii-parteneri educaţionali. Revista de teorie şi practică educaţională, Didactica Pro. 2004, nr. 5-6, p. 100-102. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.

28.    Marin, M. Valorificarea romanului Ciuleandra de L. Rebreanu prin lecţia-ecranizare. Revista Univers Pedagogic. 2004, nr. 3, p. 50-54. ISSN 1811 – 5470. Categoria C.

29.    Marin, M. Potenţialul adaptabil al copilului de şapte ani pentru depăşirea „pragului şcolar”. Revista Univers Pedagogic. 2004, nr. 3, p. 41-44. ISSN 1811 – 5470. Categoria C.

 

în reviste științifico-metodice

30.        Marin, M. Школа без учителя?!  Revista științifico-metodică Învăţătorul Modern. Специальный выпуск на русском языке.  ISSN 18 57 44 912016, nr.3, p.5-8.

31.        Marin, M. Ambasadorii limbii române în școală. Colaborarea online a cadrelor didactice. Cadrul proiectului de parteneriat educațional. Revista științifico-metodică Învăţătorul Modern. 2016, nr. 5 (45) octombrie, p. 3 – 7. ISSN 1857 – 2820.

32.        Marin, M. (coord.șt). Limba română fără frontiere. Învățătorul Modern. Revistă Științifico-Metodică, nr.4 (38), august, 2015. Ch.: Învăţătorul Modern, 2015  – 88 p. ISSN 1857-2820

33.        Marin, M. (coord.șt). Limba română fără frontiere. Învățătorul Modern. Revistă Științifico-Metodică, nr.5 (39), august, 2015. Ch.: Învăţătorul Modern, 2015  – 88 p. ISSN 1857-2820

34.        Marin, M. Formarea vorbitorului cult de limbă română: realizări, probleme, perspective. În: Învățătorul Modern, nr.4 (38) august, 2015. ISSN  1857 2820

35.        Marin, M. Cucoş, C. Educaţia este vehiculul care ne poate scăpa de crize.  Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2012, nr. 6 (22). p.3-6.  ISSN 1857 – 2820.

36.        Marin, M. Aventura învăţării sau  învăţarea prin experienţă. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2012, nr. 5 (21). p.3-4.  ISSN 1857 – 2820.

37.        Marin, M. Şchiopu, C. Când predau, mă transfigurez şi uit de mine, omul. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2012, nr. 1 (17).  p.3-6. ISSN 1857 – 2820.

38.        Marin, M. Flueraş, V. Nevoia de a avea dreptate în permanenţă este cel mai mare obstacol posibil în calea ideilor noi. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2012, nr. 2 (18).  p.3-6. ISSN 1857 – 2820.

39.        Marin, M. Lectura este interzisă?! Activizarea valorilor contextuale ale mesajului literar. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2012, nr. 1 (17).  p. 43-46. ISSN 1857 – 2820.

40.        Marin, M. În căutarea timpului pentru lectura în familie. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 5 (15), p. 43-46.  ISSN 1857 – 2820.

41.        Marin, M. Potâng, T. Încrederea în şcoală porneşte de la profesor. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 5 (15), p. 4-7.  ISSN 1857 – 2820.

42.        Marin, M. Team building sau de la grup spre echipă. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 6 (16), p. 3.  ISSN 1857 – 2820.

43.        Marin, M. Micul scriitor. Ateliere de scriere. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 5 (15), p. 68-72.  ISSN 1857 – 2820.

44.        Marin, M. Congresele fac istorie, iar eforturile și sacrificiile merită pe deplin. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 4 (14), p. 4-10.  ISSN 1857 – 2820.

45.        Marin, M. Academia de Vară - 2011. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 4 (14), p. 75-76.  ISSN 1857 – 2820.

46.        Marin, M. Istorie şi educaţie. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 3 (13), p. 4. ISSN 1857 – 2820.

47.        Marin, M. Păsările tinereţii mele?  Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 2 (12), p. 4.  ISSN 1857 – 2820.

48.        Marin, M. Evaluarea competenţei de scriere. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr. 3 (7), iunie, 2010. ISSN 1857 – 2820.

49.        Marin, M. Valenţe educative ale competenţei de scriere. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr. 2 (6), aprilie, 2010. p.42-45. ISSN 1857 – 2820.

50.        Marin, M. Rugă pentru poet. În memoriam Grigore Vieru. Activitate extracurriculară. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr. 1 (5), februarie, 2010. p.6-10.  ISSN 1857 – 2820.

51.        Marin, M. Curriculumul şcolar sub semnul modernizării. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr. 1 (5), februarie, 2010. p.14-15. ISSN 1857 – 2820.

52.        Marin, M. Didactica lecturii. Training pentru învăţători. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, 4(8), august, 2010. p.35-39. ISSN 1857 – 2820.

53.        Marin, M. Lectura în doi – modalitate de evaluare reciprocă a competenţei de lectură. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, 4(8), august, 2010. p.14-18. ISSN 1857 – 2820.

54.        Marin, M. Verificarea caietelor prin proverbe. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr.2, octombrie, 2009. p.20-21. ISSN 1857 2820.

55.    Marin, M. Dimensiuni ale parteneriatului educaţional sau de la Eu la Noi. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr.2, octombrie, 2009.p.11-14.  ISSN 1857 2820.

56.    Marin, M. Principiul pozitiv al educaţiei versus corespondenţa literară. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr.1, august, 2009. ISSN 1857 2820.

57.    Marin, M. Marin, E. Preocupări didactice ale învăţământului primar în anul de studii 2009-2010.  Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. nr.semnal, iunie, 2009. ISSN 1857 2820.

58.    Marin, M. Portret de învăţător. In Memoriam, prima învăţătoare Elena Bistricean. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. nr.semnal, iunie, 2009. ISSN 1857 2820.

59.        Marin, M. Bunica – şcoală de balade şi poveşti. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr.semnal, iunie, 2009. ISSN 1857 2820.

Articole  în culegeri ştiinţifice

 culegeri de lucrări ale conferinţelor internaţionale

60.        Marin, M. Ne înălțăm prin tradiții asociative de neuitat. În: „Educaţia: trecut, prezent şi viitor", congres aniversar. Buletinul congresului aniversar AGIRo al cadrelor didactice din România, Republica Moldova şi al românilor de peste hotare  "Educaţia: trecut, prezent şi viitor", (Ediţia a 40-a), Chişinău 1-5 august, 2017. Chişinău: Învăţătorul Modern. 2017, 3-8.  ISBN 978-9975-59-150-8.

61.        Marin, M. coord.) „Educaţia: trecut, prezent şi viitor", congres aniversar.  Buletinul congresului aniversar AGIRo al cadrelor didactice din România, Republica Moldova şi al românilor de peste hotare  „Educaţia: trecut, prezent şi viitor", (Ediţia a 40-a), Chişinău 1-5 august, 2017.  Chişinău: Învăţătorul Modern. 2017, 1-174. ISBN 978-9975-59-150-8.

62.        Marin, M. Tehnologia lecției-smart. În: Materialele Simpozionului Pedagogic Internaţional Tehnologii didactice moderne. Chișinău, 2016, pag. 34-42. ISBN 978-9975-48-102-1.

63.        Marin, M. Responsabilizarea lingvistică în școală. În: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei: Istorie, performanţe, personalităţi, IŞE, 20-22 octombrie 2016, 2016, p. 158 – 161. ISBN 978-9975-48-104-5.

64.        Marin, M. Evaluarea criterială prin descriptori – un element de marketing pentru şcoala modernă.  În: Şcoala modernă: provocări şi oportunităţi. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 5-7 noiembrie, 2015, IŞE. Ch.: Cavaioli, 2015. p.276-282.ISBN 978-9975-48-100-7.

65.        Marin, M. Manifest pentru limba română în contextul dialogului pedagogic. În: Limba română În contextul dialogului intercultural pedagogic fără frontiere. Materialele Conferinței  științifico-metodice internaționale: Şcoala de vară a cadrelor didactice române de pretutindeni, 24-26 iulie 2015, Editura Învățătorul Modern, 2015. p.4-7. ISBN 978-9975-3038-4-2.

66.        Marin, M. Competenţa de a fi educat intercultural din perspectiva migraţiei. În: Migraţia şi consolidarea dialogului intercultural. Ghid ştiinţifico-metodic dedicat Forumului Științifico-Practic Pedagogic Internațional ”Migrația și consolidarea dialogului intercultural”, 1 martie 2014.  p.36-42. ISBN 978-606-575-209-2

67.        Marin, M. Evaluăm procesul sau produsul? În: Educaţia  pentru  dezvoltare  durabilă: inovaţie, competitivitate, eficienţă Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 18-19  octombrie  2013, IŞE. Ch.: Print Caro, 2013. ISBN 978-9975-56-072-6.

68.        Marin, M. Exersarea interactivă a experienţei de cititor din perspectiva valorilor in actu a operei literare. În: Creativitatea – un imperativ mereu actual în învăţământul contemporan. Materialele Simpozionului Internaţional, Ediţia a V-a, 25 februarie 2012, Asociaţia Învăţătorilor Ialomiţeni, Slobozia, 2012, p.21-26. ISSN 2065-6815.

69.        Marin, M. Simularea de a fi personajul literar – calea de a deveni tolerant. În: Toleranţa, cheia ce deschide calea spre o lume nouă, a unităţii prin diversitate. Materialele Simpozionului Internaţional, Ediţia a II-a, 25 februarie 2012, IAŞI: Stef, 2012, p.137-141. ISBN 978-606-575-209-2.

70.        Marin, M. Simulation literary character, way to tolerance. În: Toleranţa, cheia ce deschide calea spre o lume nouă, a unităţii prin diversitate. Materialele Simpozionului Internaţional, Ediţia a II-a, 25 februarie 2012, IAŞI: Stef, 2012, p.133-137. ISBN 978-606-575-209-2.

71.        Marin, M. Photovoice - metodă de  receptare a mesajului literar. Aspecte ştiinţifico-metodice în predarea romanului "Tema pentru acasă" de Nicolae Dabija. În: Optimizarea învăţământului în contextul societăţii bazată pe cunoaştere. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 2-3 noiembrie 2012, IŞE. Ch.: Print Caro, 2012, p.122-125. ISBN 978-9975-56-072-6.

72.        Marin, M. Lansarea de carte proprie -  valoare a experienţei de lectură pentru cititorul reflexiv. În: Orizonturi didactice. Materialele Forumului Ştiinţifico-Practic Pedagogic Internaţional, 3 martie 2012, Liceul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ch.-Iaşi: StudIS, 2012, p. 206-211. ISBN 978-6066-24-103-8.

73.        Marin, M. Exersarea gândirii creative prin metoda hermeneutică -  licitaţia de idei.   În: Pledoarie pentru educaţie - cheia creativităţii şi inovării. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale dedicată aniversării a 70-a de la fondarea IŞE, 1-2 noiembrie 2011, IŞE.  Ch.: Print Caro, 2011, p.28-31. ISBN 978-9975-56-010-8.

74.        Marin, M. Educaţia interculturală – dimensiune a formării profesionale continue. În: Toleranţa, cheia ce deschide calea spre o lume nouă, a unităţii prin diversitate. Materialele Simpozionului Internaţional, Ediţia I, 4 iunie 2011, IAŞI: Stef, 2011, p.26-29. ISBN 978-973-579 – 210-7.

75.        Marin, M. În căutarea timpului pentru lectura în familie. În: Toleranţa, cheia ce deschide calea spre o lume nouă, a unităţii prin diversitate. Materialele Simpozionului Internaţional, Ediţia I, 4 iunie, 2011, IAŞI: Stef, 2011, p.213-217. ISBN 978-973-579 – 210-7.

76.        Marin, M. Eu şi Cartea – oră opţională. În: Creativitatea – un imperiu mereu actual în învăţământul contemporan. Materialele Simpozionului Internaţional Opţionalul – liantul între dascăl şi elevii săi în procesul didactic şi educativ”, ediţia a III-a, 27 februarie 2010, Asociaţia Învăţătorilor Ialomiţeni. Slobozia: Star Tipp, 2010, p.6-8. ISBN 978-606-8171-05-0.

77.        Marin, M. Principiul creativităţii în educaţia literar-artistică versus conferinţa de presă. În: Kreatikon „Creativitate – formare - performanţă”. Simpozion naţional cu participare internaţională, Ediţia a VI-a, 4 aprilie, 2009, Iaşi: Spiru Haret, 2009, p.37-39. ISSN 2068-1372.

78.        Marin, M. Valorizarea textului literar de către subiectul receptor în cadrul activităţii  decada lecturii. În: Lectura – modalitate de armonizare interculturală. Materialele Simpozionului Internaţional, 27 - 28 martie 2009, Colegiul Naţional Ion Creangă, Buc.: 2009, p.19-27. ISBN 978-973-0-07935-7.

79.        Gantea, I; Marin, M.; Marin, E; Cerbuşcă, T; Trifan, A; Rusnac, V; Galben-Panciuc, Z. Perspective de modernizare a standardelor  şi  a curriculumului şcolar în învăţământul primar. În: Modernizarea standardelor şi curricula educaţionale – deschidere spre o personalitate integrală. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 22-23 octombrie 2009, IŞE. Ch.: Print Caro, 2009, p. 73-85. ISBN 978-9975-64-181-4.

80.        Marin, M. Calitatea în managementul temelor pentru acasă. În: Calitatea educaţiei: teorii, principii, realizări. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, partea I,  30-31 octombrie 2008, IŞE. Ch: CEP, USM, 2008, p. 57-59. ISBN 978-9975-9685-5-3.

81.        Marin, M. Funcţionalitatea principiului operaţional de dezvoltare a atitudinii elevului faţă de opera literară. Momentul de lectură. În: Calitatea educaţiei: teorii, principii, realizări. Materialele Conferinţei  Ştiinţifice Internaţionale, partea I,  30-31 octombrie 2008, IŞE. Ch: CEP, USM, 2008, p. 59-64. ISBN 978-9975-9685-5-3.

82.        Marin, M. Evaluarea competenţelor de lectură prin intermediul tehnicii Topul literar. În: Probleme actuale ale teoriei şi practicii evaluării în învăţământ. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 15-16 noiembrie  2007, IŞE. Ch: IŞE, 2007, p. 274-277. ISBN lipseşte.

83.        Marin, M. Ateliere de lectură şi ateliere de creaţie – modalităţi eficiente de dezvoltare a atitudinii elevului faţă de opera literar. În: Problematica educaţiei în mileniul III: naţional, regional, european. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 2-3 noiembrie 2006,  IŞE. Ch: IŞE, 2006, p. 67-71. ISBN 978-9975-70-212-6.

 

 

culegeri naţionale

84.        Marin, M. (coautor) Standarde de competenţă – instrument de realizare a politicilor educaţionale. Chişinău, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2010. 272 p. p. 82-90., p.105., p.251-256

85.        Marin, M. (coautor). Evaluarea curriculumului şcolar – perspectivă de modernizare. Chişinău, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2009. 824 p. p. 576-623, p. 684-685

86.        Marin, M. Tipuri de atitudini în contextul de receptare de către elevi a operei literare. În: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Analele Ştiinţifice ale doctoranzilor şi competitorilor U.P.S. „Ion Creangă”, vol. VII, partea I,- Chişinău: U.P.S. „Ion Creangă”, 2008, p. 261-273. ISBN 978-9975-921-82-4

 

Materiale/ teze  la forurile ştiinţifice

conferinţe internaţionale (peste hotare)

87.        Marin, M. Interacţiunea elev - operă literară din perspectiva  educaţiei literar-artistice. International Conference Professional Development of Teachers From Kindergarten and Primary School. 5-18 November 2012, Iași-România.

88.        Marin, M. Metodologia proiectării valorilor formei artistice din perspectivă transdiciplinară.  Colocviul Internaţional Educaţia Transdisciplinară  În Învăţământul Preuniversitar Arad, 15 Noiembrie 2012.

89.        Marin, M. Metafora învăţătorului aflat între Prutul cu trup rupt. În: Buletinul celui de-al XXXI-lea Congres AGIRo şi al Cadrelor Didactice Române de peste hotare, 29-31 august 2010. Arad, 2010,  p.64-66. ISBN 978 – 973 – 0 – 09070-3.

90.        Marin, M. Mesajul electronic, generaţia twitter şi competenţa de scriere. În: Challenges and Opportunities of the New Information and Communication Technologies for Education. Materialele Simpozionului Internațional, 29 mai 2010, Liceul Teoretic Tudor Vladimirescu. Buc.: Liceul Teoretic Tudor Vladimirescu, 2010, p.17-19. ISBN 978-973-755-604-2.

91.        Marin, M. Drumul spre lectură, un drum spre Mecca. În: Lectura – sub presiunea canonului? Materialele Simpozionului Internaţional, 19 – 20 martie 2010, Colegiul Naţional Ion Creangă. Buc.: Gabriel 2005, 2010, p.3-4. ISBN 978-606-8177-16-8.

92.        Marin, M. Training of schoolteachers’ methodological competence trough the course of ”The particular reading technology” În: European learning objects,an interactive methodology in adult education. Seminar international, Grupul Scolar „Traian Demetrescu” 18 februarie, 2010. Craiova, 2010, p.12-14. ISSN-L:2247-0670.

93.        Marin, M. Mesaj de felicitare pentru cel de-al XXX-lea congres al Învăţătorilor din România şi al învăţătorilor români de peste hotare. În: Buletinul celui de-al XXX-lea Congres AGIRo şi al Cadrelor Didactice Române de peste hotare, 27-28 august 2009, Complexul Leu. Revista AGIRo, Bucureşti, 2009. ISSN 1844 7899.

94.        Marin, M. Conferinţă de presă simulată. În: Natura, prietena mea. Materialele Simpozionului Internaţional, 18 aprilie 2008, IŞJ Hunedoara, Şcoala Europeană „A. Şaguna”. Deva, 2009, p.13-16. ISBN 973-753-092-9.

95.        Marin, M. Mesaj de felicitare pentru cel de-al XXIX-lea Congres al Învăţătorilor din România şi al învăţătorilor români de peste hotare. Buletin Informativ, Arad, 2008. p.35. ISBN 978-973-0-05868-0.

conferinţe internaţionale în republică

96.        Marin, M. Ultima lecţie de dragoste, întâia lecţie de război. Valori umane ale mesajului în romanul Tema pentru acasă de Nicolae Dabija. În: Ghid ştiinţifico-metodic Academia Învăţătorului Modern. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Bune practici în şcoala proactivă, Ediţia I, 3-5 august 2012. Ch.: Învăţătorul Modern, 2012, p.25. ISBN 978-9975-4268-4-8.

97.        Marin, M. Referenţialul de evaluare a atitudinii elevilor faţă de opera literară. În: Ghid ştiinţifico-metodic Academia Învăţătorului Modern. Materialele Conferinţei Bune practici în şcoala proactivă, Ediţia I, 3-5 august 2012. Ch.: Învăţătorul Modern, 2012, p.107-108. ISBN 978-9975-4268-4-8

     Alocuțiuni la forumuri, seminare, conferințe naționale/locale

98.        Marin, M. Unitate prin diversitate lingvistică. Educația europeană pentru limbi. Conferința Științifico-Practică Unitate prin diversitate, concurs național, Liceul Academiei, mai 2017

99.        Marin, M. Implementarea strategiei parteneriatului educațional în  formarea vorbitorului cult de limbă română. Concursul Internațional de Lectură și Creație „Pro Lectura”, ediția 1, 2017.

100.     Marin, M. Prezentarea strategiei de sensibilizare a cadrelor didactice privind impactul comunicării educaţionale asupra formării competenţei de comunicare a elevilor – pentru toate cadrele didactice. Atelierul cadrelor didactice „E bine să știm”, organizat și desfășurat la Liceul Teoretic „D, Alighieri”, mun. Chișinău, 3 februarie, 2017.

 

101.     Marin, M. Strategii pedagogice de formare a vorbitorului cult de limba română, Comunicare în plen. 04.03.2017. 2-я национальная конференция Объединения русских педагогов Молдовы «Учитель» (AGIRoMd) .

102.     Marin, M. Învățarea vizibilă - metode de activizare a elevilor din perspectiva comunicării eficiente. Seminarul raional teoretico - practic Educație religioasă prin valori și modele 24.10.2017, Liceul Teoretic ”A. Donici”,s. Peresecina, r-l Orhei.

103.     Marin, M. Colaborarea cu Institutul de Științe ale Educației, în contextul proiectului de cercetare al sectorului Limbă și comunicare. Seminarul  de promovare a bunelor practici în educaţie cu genericul  „De la bun la excelent”, 08.12.2017, Liceul Teoretic ”I. L. Caragiale”   Orhei.

104.     Marin, M. Actualizarea experiențelor de lectură în contextul dezvoltării unui vorbitor cult de limbă română Seminarul pentru profesorii de limba română din raionul Orhei, Liceul Teoretic ”A. Russo”   Orhei.

105.     Marin, M. Vorbitorul cult - profesorul. Şcoala de vară a cadrelor didactice române de pretutindeni, Academia de Științe a Moldovei, Liceul Academiei de Științe a Moldovei, 24 -26 iulie, 2015.

Curricula școlare

Curricula școlare aprobate de MECC

106.     Marin, M. Grîu, N. (coord.naţ.) et al. Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii Moldova. Curriculum naţional. Aria curriculară Limbă şi Comunicare. Disciplina Limba şi Literatura română. Clasele V-IX. Chişinău, 2019. Aprobat la Consiliul Naţional  pentru Curriculum (procesul verbal nr.22 din 5 iulie, 2019). https://mecc.gov.md/sites/default/files/limba_romana_sc._nat._gimnaziu_5_final.pdf

107.     Marin, M., Cutasevici A., Ursu L., et al. Curriculum național: Învățământul primar, Chişinău: Lyceum, 2018. ISBN 978-9975-3258-0-6. 212 p. 

108.     Marin, M. (coord. Limba română); et al. Curriculum şcolar, clasele I-IV. Chişinău, 2010. 244 p.  ISBN 978-9975-78-953-0.

109.     Coroi, E.; Bolboceanu, A.; Cara, A; Marin, M. Curriculum la dirigenţie, clasele I-IV, Ch.:Univers pedagogic, 2007. 20 p. ISBN lipseşte.

Manuale

Manuale pentru învăţământul preuniversitar (aprobate de MECC)

110.     Marin, M.; Niculcea, T. Limba și literatura română. Manual pentru clasa a IV-a. Cartier, 2020. 144 p. ISBN 978-9975-86-440-4. Aprobat prin Ordinul Ministrului.

111.     Marin, M.; State, D.; Niculcea, T. Limba și literatura română. Manual pentru clasa a II-a. Cartier, 2019. 160 p. ISBN 978-9975-86-382-7. Aprobat prin Ordinul Ministrului nr. 1381 din 30 octombrie 2019.

112.     Marin, M.; Niculcea T. Limba română. Manual pentru clasa a IV-a. Ch.: Cartier 2013, 142 p. ISBN 978-9975-79-825-9

113.     Marin, M.; Niculcea T. Limba română. Manual pentru clasa a IV-a. Ch.: Cartier 2008, 144 p. ISBN 978-9975-79-496-1.

114.     Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Manual pentru clasa a IV-a, Ediția a III-a, actualizată. Cartier, 2017. 142 p. ISBN 978 9975-86-167-0.

115.     Niculcea T.; Marin M. Limba română. Manual pentru clasa a III-a. Ch.: Cartier, 2007. 128 p. ISBN 978-9975-79-420-6.

Ghiduri metodice/metodologice (aprobate de MECC)

116.     Marin, M.; Ursu L.; Gaiciuc V.; et al., Pogolșa, L.; Ursu L.; Marin, M.; (coord.); Evaluarea criterială prin descriptori în învăţământul primar: Clasele 1-4. Chişinău: S. n., 2019 (Tipogr. "PrintCaro"). 120 p.: ISBN 978-9975-56-709-1.

117.     Marin, M.; Ursu L.; Gaiciuc V.; et al., Pogolșa, L.; Ursu L.; Marin, M.; (coord.); Критериальное оценивание через дескрипторы в начальном образовании: Классы 1-4. Chişinău: S. n., 2019 (Tipogr. "PrintCaro"). 120 p.: ISBN 978-9975-56-710-7.

118.     Marin, M.; State, D.; Niculcea, T. Limba și literatura română, Clasa a II-a.  Ghid de implementare a manualului. Cartier, 2019. 80 p. ISBN 978 9975-86-167-0

119.     Marin, M., Cutasevici, A., Ursu, L., et al. Ghid de implementare a curriculumului pentru învățământul primar. Chişinău: Lyceum, 2018. ISBN 978-9975-3263-8-4. 272 p. accesibil la https://mecc.gov.md/sites/default/files/ghid_curriculum_primare_rom_5.pdf.

120.     Марин, M., Гайчук, В., Урсу, Л. [и др.]; коорд.: Круду В., Гайчук В.; науч. коорд.: Погольша Л. Критериальное оценивание через дескрипторы в начальном образовании: 4 класс: Методологический гид. Chişinău: Învățătorul modern, 2018. ISBN  978-9975-59-172-0. 120 p.

121.     Marin, M., Ursu, L., Gaiciuc, V.; Pogolșa, L.(coord.); Evaluarea criterială prin descriptori în învăţământul primar: Clasa a 4-a: Ghid metodologic. Chişinău: Învățătorul modern, 2018. ISBN  978-9975-48-117-5. 120 p.

122.     Marin, M., Ursu, L., Gaiciuc, V.; Pogolșa, L.(coord.); Repere metodologice privind asigurarea continuității la nivelul clasei a 4-a şi a 5-a din perspectiva implementării Evaluării Criteriale prin Descriptori (ECD). Chişinău: Învățătorul modern, 2018. ISBN 978-9975-59-171-3. 36 p.

123.     Марин, M., Гайчук, В., Урсу, Л. [и др.]; коорд.: Круду, В., Гайчук, В.; науч. коорд.: Погольша, Л. Методологические основы по обеспечению непрерывности внедрения Критериального оценивания через дескрипторы (КОД) на уровне 4 и 5-го классов. Chişinău: Învățătorul modern, 2018. ISBN 978-9975-59-169-0. 36 p.

124.     Marin, M. Ursu L., Gaiciuc V.; Pogolșa, L.(coord.); Metodologia privind implementarea evaluării criteriale prin descriptori. Clasa a 4-a. Institutul de Științe ale Educației. 74 p.  https://mecc.gov.md/sites/default/files/mecd-4_2018-09-17_final_site_.pdf

125.     Marin, M.; coord. şt.: Pogolşa L. [et al.]; au colab.: State D. [et al.]; Evaluarea criterială prin descriptori în învăţământul primar: Clasa a 2-a: Ghid metodologic, IȘE, 2017. ISBN 978-9975-48-107-6.

126.     Marin, M.; Pogolșa, L.(coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar. Clasa a 3-a. Ghid metodologic. Institutul de Științe ale Educației. 64 p.  ISBN 978-9975-48-119-9.

127.     Marin, M.; Pogolșa, L.(coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar. Clasa a 2-a. Ghid metodologic. Ediție revăzută și actualizată.  Institutul de Științe ale Educației. 64 p.  ISBN 978-9975-48-119-9.

128.     Marin, M.; Pogolșa, L.(coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar. Clasa 1. Ghid metodologic. Ediție revăzută și actualizată.    Institutul de Științe ale Educației. 64 p. ISBN 978-9975-48-119-9.

129.     Marin, M.; Pogolșa, L.(Coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Metodologia privind implementarea evaluării criteriale prin descriptori. Clasa a 3-a. Institutul de Științe ale Educației. 61 p.  ISBN 978-9975-48-117-5.

130.     Marin, M.; Pogolșa, L.(Coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Metodologia privind implementarea evaluării criteriale prin descriptori. Clasa a 2-a. Institutul de Științe ale Educației. 61 p.  ISBN 978-9975-48-117-5.

131.     Marin, M.; Pogolșa, L.(Coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Metodologia privind implementarea evaluării criteriale prin descriptori. Clasa 1. Institutul de Științe ale Educației. 61 p.  ISBN 978-9975-48-117-5.

132.     Marin, M. Tehnologia lecției-smart. În: Materialele Simpozionului Pedagogic Internaţional Tehnologii didactice moderne. Chișinău, 2016, pag. 34-42. ISBN 978-9975-48-102-1.

133.     Marin, M. Responsabilizarea lingvistică în școală. În: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei: Istorie, performanţe, personalităţi, IŞE, 20-22 octombrie 2016, 2016, p. 158 – 161. ISBN 978-9975-48-104-5.

134.     Pogolșa L., Marin M. (coord.) Evaluare criterială prin descriptori în învățământul primar. IȘE, Chișinău, 2015

135.     Marin M. (coordt) Критериальное оценивание через дескрипторы в начальном образовании. Методологический гид IȘE, Chișinău, 2015. ISBN 978-9975-48-099-4

136.     Pogolşa L., Bucun N. coord. (Achiri I., Nastas S., Marin M.,) Ghid metodologic. Implementarea standardelor de calitate pentru instituţiile de învăţămînt primar şi secundar general. Chişinău, 2015

137.     Ghicov, A.; Cartaleanu, T.; Marin, M.; Gaiciuc, V. Standardele de eficienţă a învăţării la limba şi literatura română. În: Standarde de eficenţă a învăţării.Ch: Lyceum, 2012. 232 p. ISBN 978 – 9975 -4394 – 5- 9. p.3-14

138.     Gaiciuc, V.; Marin, M.; Ursu, L.; Cutasevici, A.; et al. Ghid de implementare a Curriculumului modernizat pentru treapta primară de învăţământ, clasele I-IV. Lyceum, Chişinău, 2011. 248 p. ISBN lipseşte.

139.     Marin, M.; Niculcea, T.  Limba română. Clasa a IV-a. Ghidul Învăţătorului. Ch.: Cartier, 2008, 80 p.  ISBN 978-9975-79-498-5.

140.     Niculcea, T.; Marin, M. Limba română. Clasa a III-a. Ghidul Învăţătorului, Ch.: Cartier, 2007, 80 p. ISBN 978-9975-79-416-9.

141.     Niculcea, T.; Bîtcă, V.; Marin, M. Limba română. Programa pentru testarea naţională. Clasa a IV-a. Ch.: Univers Pedagogic, 2007, 24 p.

142.     Niculcea, T.; Bîtcă, V.; Marin, M. Limba română.  Programă pentru testarea naţională, 2006, Clasa a 4-a. Ch.: Univers Pedagogic, 2006. 24 p. ISBN lipseşte.

 

Ghiduri metodice/metodologice (aprobate de consiliul metodic, consiliul facultăţii)

 

143.Marin, M. Competenţa acţional-strategică ?! Coord. şt. Goraş-Postică V. Ch.: Centrul Educaţional Pro Didactica, 2012, p. 25-34. ISBN 978 9975 4125 5 1. Specificul competenţei acţional-strategice la învăţământul primar.  p.25-35

144.Gaiciuc, V.; Marin, M.; Demcenco, T.; Cutasevici, A.; Galben-Panciuc, Z.  Organizarea procesului educaţional în învăţământul primar, anul de studii 2012-2013. Scrisoare metodică. ME, Ch.: Elan, 2012. p. 28-47. ISBN 978-9975-78-907-3.

145.Mîndru, N.; Marin, M. (coord.)  Ghidul dirigintelui. Clasa a IV-a. Portofoliul metodic. Ch.: Cartier, 2010.108 p.  ISBN 978-9975-79-629-3.

146.Cutasevici, A.; Cherdevară, L.; Marin, M. (coord.)  Ghidul dirigintelui. Clasa a II-a. Portofoliul metodic. Ch.: Cartier, 2010. 100 p. ISBN 978-9975-79-627-9.

147.Baltag, St.; Marin, M. (coord.) Ghidul dirigintelui. Clasa a III-a. Portofoliul metodic. Ch.: Cartier, 2010. 108 p. ISBN 978-9975-79-628-6.

148.State, D.; Marin, M. (coord.) Ghidul dirigintelui. Clasa I. Portofoliul metodic. Ch.: Cartier, 2010. 172 p. ISBN 978-9975-79-626-2.

149.Marin, M.; Marin, E. Organizarea procesului educaţional în clasele primare, anul de studii 2009-2010, Buletinul METRM, 2009, p.27-39.

150.Marin, M. Organizarea procesului educaţional în clasele primare, anul de studii 2008-2009, Buletinul METRM, 2008, p.20-23.

151.Marin, M. Organizarea procesului educaţional în clasele primare, anul de studii 2007-2008, Buletinul METRM, 2007, p.14-17.

152.Marin, M. Organizarea procesului educaţional în clasele primare, anul de studii 2006-2007, Buletinul METRM, 2006, p.23-35.

Alte materiale didactice

153.Marin, M.; State, D.; Limba și literatura română. Carte de lectură. Clasa a II-a, Cartier, 2019, 120 p. ISBN 978-9975-86-159-5.

154.Marin, M.; State, D.; Limba și literatura română. Caietul elevului. Clasa a II-a, partea I.  Cartier, 2019. 76 p. ISBN 978-9975-86-397-1, ISBN 978-9975-86-398-8.

155.Marin, M.; State, D.; Limba și literatura română. Caietul elevului. Clasa a II-a, partea I.  Cartier, 2019. 76 p. ISBN 978-9975-86-397-1, ISBN 978-9975-86-399-5.

156. Marin, M.; State, D.; Limba și literatura română. Teste de evaluare, clasa a II-a, Cartier, 2019. 64 p. ISBN 978-9975-86-401-5.

157.State, D.; Marin, M.; Braicov, A.; Limba și literatura română, Matematica. Teste. Pregătire pentru evaluarea națională, Prut Internațional, 2019, 124 pagini, ISBN 978-9975-54-451-1.

158.Marin M., Mihailov V., (coord.) Baltag, S., Mîndru N. Dezvoltare personală: Cheiţa 1: Activităţi interactive pentru elevi: Clasa 1 / Stela Baltag, Nina Mîndru; coord.: Mariana Marin, Veronica Mihailov. – Chişinău : S. n., 2019 (F.E.-P. "Tipografia Centrală"). – 68 p. – (Colecţia "Atelier didactic", ISBN 978-9975-59-157-7).

159.Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Teste de evaluare, clasa a IV-a, Ediția a III-a, actualizată.  Cartier, 2017. 36 p. ISBN 978- 9975-861-61-8.

160.Marin, M.; Niculcea, T. Carte de lectură. Clasa a IV-a, Ediția a III-a, actualizată. Cartier, 2017, 127 p. ISBN 978- 9975-86-160-1.

161.Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Caietul elevului, clasa a IV-a, Ediția a III-a, actualizată. Cartier, 2017. 76 p. ISBN 978- 9975 86-159-5.

162.Marin M., (coord.) Darii Natalia, Gatman Diana, Bujag Adriana [et al.]  Mapa cu instrumente de evaluare criterială prin descriptori : Suport didactic pentru clasele 1-2 / aut.:; Chişinău : Învăţătorul Modern, 2016 (Tipogr. „Cavaioli"). – 148 p. – (Colecţia "Atelier didactic" / coord. de Mariana Marin, ISBN 978-9975-3038-5-9); ISBN 978-9975-3115-6-4

163.Marin M., (coord.) Diagrama de monitorizare a performanţelor individuale ale elevilor : Instrument de evaluare criterială prin descriptori pentru învăţători : Clasa a 1-a / Mariana Marin, Stela Baltag, Daniela State [et al.]. – Chişinău : Învăţătorul Modern, 2016 (Tipogr. „Cavaioli"). – 62 p. ISBN 978-9975-3115-7-1.

164.Marin M., (coord.) Diagrama de monitorizare a performanţelor individuale ale elevilor : Instrument de evaluare criterială prin descriptori pentru învăţători : Clasa a 2-a / Mariana Marin, Stela Baltag, Daniela State [et al.]. – Chişinău : Învăţătorul Modern, 2016 (Tipogr. „Cavaioli"). – 80 p. ISBN 978-9975-3115-8-8.

165.Marin M., (coord.) Portofoliul performanţelor şcolare : clasa 1-a / Mariana Marin, Stela Baltag, Daniela State [et al.]. – Chişinău : Învăţătorul Modern, 2016 (Tipogr. „Cavaioli"). – 88 p. ISBN 978-9975-3115-9-5.

166.Marin M., (coord.) Portofoliul performanţelor şcolare : clasa a 2-a / Mariana Marin, Stela Baltag, Daniela State [et al.]. – Chişinău : Învăţătorul Modern, 2016 (Tipogr. „Cavaioli"). – 119 p. ISBN 978-9975-3005-2-0.

167.Marin M., (Coord.) Mățilă-Parfeni V., Vartic A. Teste și fișe de succes. Limbă și literatură română în clasa a II-a.  Ch.: Învățătorul Modern, 2015. 90 pag. ISBN 978-9975-3038-6-6.

168.Marin, M.  Agenda învăţătorului-diriginte. Şcoala primară. Ch.: Lyceum, 2015. 100 p.  ISBN 978 9975 939 33 1.

169.Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Clasa a IV-a. Carte de lectură. Ch.: Cartier, 2013. 128 p. ISBN 978-9975-79-831-0.

170.Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Clasa a IV-a. Caietul elevului. Ch.: Cartier, 2013. 76 p.  ISBN 978-9975-79-832-7.

171.Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Clasa a IV-a. Teste de evaluare. Ch.: Cartier, 2013. 36 p.ISBN 978-9975-79-833-4.

172.Marin, M.  Agenda învăţătorului-diriginte. Şcoala primară. Ch.: Lyceum, 2010. 100 p.  ISBN 978 9975 939 33 1.

173.Marin, M.; Demcenco, T. Я и книга. Читательский дневник.  Ch.: Lyceum, 2010. 76 p. ISBN 978-9975-9672-3-5.

174.Marin, M. Eu şi cartea. Caiet de lectură şi creaţie. Curs opţional. Ch.: Lyceum, 2010. 80 p. ISBN 978-9975-9672-3-5.

175.Marin, M. Micul scriitor. Ateliere de scriere. Ch.: Cartier, 2010. 64 p. ISBN 978-9975-79-542-5.

176.Marin, M.  Tainele cărţii. Agendă de lectură şi creaţie, clasele a III-a şi a IV-a. Ch.: Cartier, 2010. 88p. ISBN 978-9975-79-540-1.

177.Marin, M. Stilul explicativ şi  evaluarea  lucrărilor scrise. Revista Colţul Profesorului, nr.3 Constanţa, 2010. p.5-7. ISSN 2065 1945.

178.Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Clasa a IV-a. Carte de lectură. Ch.: Cartier, 2008. 128 p. ISBN 978-9975-79-506-7.

179.Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Clasa a IV-a. Caietul elevului. Ch.: Cartier, 2008. 76 p.  ISBN 978-9975-79-505-0.

180.Marin, M.; Niculcea, T. Limba română. Clasa a IV-a. Caiet de teste. Ch.: Cartier, 2008. 36 p. ISBN 978-9975-79-507-4.

181.Niculcea, T.; Bîtcă, V.; Marin, M. Limba română. Teste pentru evaluarea finală în clasa a IV-a. Ch.: Cartier, 2007. 81p. ISBN 978-9975-79-197-7.

182.Niculcea, T.; Bîtcă, V.; Marin, M. Limba română. Matematica. Bareme de corectare la testele pentru evaluarea finală în clasa a 4-a. Ch.: Cartier, 2007. 51p. ISBN 978-9975-79-200-4

183.Niculcea, T.; Marin, M. Limba română. Clasa a III-a. Carte de lectură. Ch.: Cartier, 2007. 128 p. ISBN 978-9975-79-429-9.

184.Niculcea, T.; Marin, M. Limba română. Clasa a III-a. Caietul elevului. Ch.: Cartier, 2007. 76 p.  ISBN 978-9975-79-421-3.

185.Niculcea, T.; Marin, M. Limba română. Clasa a III-a. Caiet de teste. Ch.: Cartier, 2007. 36 p. ISBN 978-9975-79-422-0.

186.Marin, M. Eu şi cartea. Caiet de lectură şi creaţie. Ch.: Univers Pedagogic, 2006. 80 p. ISBN 978-9975-9918-8-9.

 

Publicații online:

187.Marin M., Ursu L., Gaiciuc V.; Pogolșa, L.(coord.). Metodologia privind implementarea evaluării criteriale prin descriptori. Clasa a 4-a. Institutul de Științe ale Educației. 74 p.  accesibil la https://mecc.gov.md/sites/default/files/mecd-4_2018-09-17_final_site_.pdf

188.Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova. Grîu N., Ursu L., Marin M., et al. Managementul temelor pentru acasă, în învățământul primar, gimnazial și liceal. Instrucțiune. accesibil la http://particip.gov.md/public/documente/137/ro_5622_Instruciunea-privind-managementul-temelor-pentru-acasa-in-invaamantul-primar,-gimnazial-i-liceal.pdf,  Ordinul MECC nr. 1249 din 22 august 2018.

189. Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova. Gaiciuc V., Marin M., Ursu L., Demcenco T., Curteva O., Galben-Panciuc Z., Cara A. Repere metodologice de organizare a procesului educațional în învățământul primar, anul de studii 2018-2019 accesibil la https://mecc.gov.md/sites/default/files/1_invatamant_primar_2018-2019_final.pdf

190.Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova. Marin M., Gaiciuc V., Pîrău L., Morari M., Crişciuc V., Ursu Z., Vitcovschi A., Filipov V., Lupei A. Metodologia de Evaluare Criterială prin Descriptori la Disciplinele Educație muzicală, Educație plastică, Educație tehnologică și Educație fizică accesibil la https://mecc.gov.md/sites/default/files/mecd-5_em_et_ep_ef_final_redactat_pt_ordin.pdf

191.Marin, M. Parteneriate pentru învățare. http://ipp.md/2017-10/parteneriate-pentru-invatare/

192.Marin, M. Eficientizarea sistemului de evaluare a competențelor elevilor: învățarea fără note. http://www.ipp.md/public/files/Proiecte/Marin_Mariana_-_Policy_Brief_2016-07-21.pdf https://www.soros.md/files/publications/documents/Invatarea%20fara%20note_sinteza%20de%20politici.pdf

193.Marin, M. Calitatea limbii a evoluat, pe alocuri spre bine, alteori ciudat. http://www.ipn.md/ro/societate/71483

194.Prezentări on-line: https://drive.google.com/drive/u/6/folders/14OMYYRCUenUFWnvnCSgF0wa66uVgf3it

195.Coordonator al Mapei Digitale a Manualului de Limba română în clasa a IV-a https://drive.google.com/drive/folders/1JnHk9YUOY-3PZoQw7oiRHfKyBAM6MRR5?usp=sharing

196.Coordonator al Mapei Digitale a Manualului de Limba română în clasa a II-a https://drive.google.com/drive/folders/1CNnE4D9i0JkdoFIcIzQTTFM28vQaPRDG?usp=sharing