Lista lucrărilor ştiinţifice,
ştiinţifico-metodice, didactice
Autor: Mariana MARIN
Lucrări ştiinţifice
monografii
1.
MARIN,
M. Didactica lecturii. Interacţiunea elev-operă literară din perspectiva
atitudinilor și valorilor literar-artistice. Editura Universităţii Aurel
Vlaicu, Arad, Cartier, 2013. ISBN
978-973-752-662-5 371.3:028.1:373.3; ISBN
978-9975-79-861-7. 37.016.046:821 M 39. 134 p.
2.
HADÎRCĂ,
M.; MARIN, M.(coord) CALLO, T.; CAZACU,T.; GHICOV A., BÂLICI V., et al. Strategii pedagogice de formare a
vorbitorului cult de limba română. Chişinău, 2018. 281 p. ISBN 978-9975-48-143-4.
3.
HADÎRCĂ, M.; CALLO, T.; CAZACU T.; MARIN M. et al. Strategia şi instrumentele pedagogice ale formării vorbitorului
cult de limba română. Monografie colectivă. Coord. şt.: M. HADÎRCĂ, M. MARIN. Chişinău: IŞE (Tipogr. “Print-Caro”), 2019. 112 p. ISBN 978-9975-48-159-5.
4.
MARIN,
M. Școala fără profesor?... Chişinău: Invăţătorul Modern, 2016 (Tipogr.
„Cavaioli”). – 320 p. – (Colecţia „Invăţător şi cercetător”, ISBN
978-9975-9949-8-9); ISBN 978-9975-3115-2-6.
5.
CALLO,
T.; CAZACU,T.; HADÎRCĂ, M.; MARIN, M. Cadrul
de referinţă privind formarea vorbitorului cult de limbă română (vorbitori
nativi şi alolingvi). Studii de analiză
şi sinteză, Chişinău, 2016.
Capitole în monografii
6.
MARIN,
M. Raport de sinteză a evaluării curriculumului la disciplina Limba română,
clasele I-IV. În: Evaluarea curriculumului naţional în învăţământul general.
Studiu. Coautori: Lupei Angela,coordonatori: Pogolşa L., Bucun N., Crudu V., et
al. p.266-272. 669 p. ISBN 978-9975-56-589-9.
7.
MARIN,
M.; ACHIRI I., NASTAS S., BOTGROS I. POGOLŞA L., BUCUN N.( coord.) Standardele
de calitate ale instituţiilor de învăţămînt general şi instrumente de evaluare
aferente acestora. Chişinău: Cavaioli, 2015. 71 p. ISBN 978-9975-59-139-3
8.
MARIN,
M. et
al. POGOLŞA, L. BUCUN, N.
(coord.) Referenţialul de evaluare a competenţelor
specifice formate elevilor. Chişinău: 2014 („Tipogr. Centrală”). 596 p.
ISBN 978-9975-53-333-1.
9.
MARIN,
M. et
al. POGOLŞA, L.; BUCUN, N. (coord.)
Standarde educaţionale (standarde de
eficienţă a învăţării la disciplinele de studiu în învăţămîntul primar şi
secundar general şi standarde de calitate a instituţiei de învăţămînt din
perspectiva şcolii prietenoase copilului). Chişinău: Lexon-Prim, 2012, 320
p. ISBN 978-9975-4436-2-3.
10.
MARIN,
M. et
al. BUCUN N.; POGOLŞA L.; GUŢU Vl. (coord.) Standarde de competenţă – instrument de
realizare a politicilor educaţionale. IŞE, UNICEF-Moldova. Chişinau:
Print-Caro SRL, 2010. 298 p. ISBN 978-9975-4159-2-7.
11.
MARIN,
M. et
al. POGOLŞA, L.; BUCUN, N.; GUŢU, Vl. (coord.) Evaluarea curriculumului şcolar –
perspective de modernizare. Chişinău: IŞE, 2009 (Tipogr. „Print-Caro SRL”).
790 p. ISBN 978-9975-4069-4-9.
Articole în
diferite reviste ştiinţifice
în reviste
internaţionale cotate ISI şi SCOPUS
12.
Marin,
M., Flueraș V. Cultura încrederii – comunicare şi cooperare. Revista Didactica
Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională. Numărul 5 (123) / 2020 / ISSN
1810-6455.
13.
Marin,
M. Interaction pupil-literary production in the context of literary and
artistic education. Journal Plus Education, ISSN: 1842-077X, E-ISSN (online)
2068 – 1151 Vol X (2013), No. 1 Editura Universităţii “Aurel Vlaicu” Arad,
2013. Categoria B+.
14.
Marin,
M. L’oeuvre litteraire génératrice des attitudes. Petroleum-Gas University of
Ploieşti Bulletin. 2009, Vol. LXI, nr.
2, p. 112-118. ISSN 1841– 6586. Categoria B+.
în reviste
științifice
15. Marin, M. Reference To the
monograph with the theme
„Training of teachers professional competences from simultaneous education”,
Author Aliona Brițchi. În: Univers Pedagogic. 2018, nr. 3 (59), pp. 105-108.
ISSN 1811-5470
16.
Marin,
M.; Bucun, N; Rezoluţia Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale „Evaluarea în
sistemul educaţional: deziderate actuale”. Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
9-10 noiembrie, 2017. In: Univers Pedagogic. 2017, nr. 3(55), pp. 28-33. ISSN
1811-5470
17.
Marin,
M.; Hadîrcă, M.; Cazacu, T.; Callo, T. Formarea vorbitorului cult de limba
română din perspectiva educaţiei europene pentru limbi. Revista Univers
Pedagogic. 2016, nr.4 (49), 20-27. ISSN 1811-5470.
18.
Marin,
M. Dezvoltarea profesională: zona de confort sau zona de risc? Revista de teorie şi practică educaţională Didactica Pro… 2013, nr. 5-6,
p.42-46. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.
19. Marin, M. Explorarea valorilor mesajului
literar în arta fotografică. Revista de teorie şi practică educaţională Didactica Pro… 2012, nr. 5-6 (75, 76), p.41-45. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.
20. Marin, M. Cititorul
reflexiv – producător de texte argumentative, reflexive şi metaliterare.
Aspecte ştiinţifico-metodice în predarea romanului „Mara” de Ioan Slavici.
Revista Limba română. 2012, nr. 1. p.46-50. ISSN 0235-9111. Categoria
C.
21. Marin, M. Proiectarea
atelierelor ca forme de organizare interactive din perspectivă
acţional-axiologică. Revista de teorie
şi practică educaţională Didactica Pro…
2011, nr. 5-6 (69-70), p.42-46. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.
22. Marin, M. Gantea, I.;
Gaiciuc, V. Modernizarea învăţământului primar – o şansă activă pentru sistemul
educaţional din Republica Moldova. Revista Univers
Pedagogic. 2011, nr. 3 (69), p. 53-61.
ISSN 1811 – 5470. Categoria C.
23. Marin, M. Opera literară ca
pretext al cunoaşterii de sine. Revista Univers
Pedagogic. 2009, nr. 4, p. 62-65.
ISSN 1811 – 5470. Categoria C.
24. Marin, M. Valori
cantitative şi calitative în exprimarea atitudinii elevilor faţă de opera literară. Revista de
teorie şi practică educaţională Didactica
Pro. 2009, nr. 5-6, p.84-89. ISSN
1810 – 6455. Categoria C.
25. Marin, M. O societate
sănătoasă începe cu o familie armonioasă. Revistă de teorie şi practică
educaţională Didactica Pro. 2007, nr.
5(6), p.41-43. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.
26. Marin, M. Dificil, dar
util, flexibil şi viabil. Reflecţii asupra unui manual. Revista Univers
Pedagogic. 2005, nr. 1(5), p. 43-45. ISSN 1811 – 5470. Categoria C.
27.
Marin,
M. Părinţii-parteneri educaţionali. Revista de teorie şi practică educaţională,
Didactica Pro. 2004, nr. 5-6, p.
100-102. ISSN 1810 – 6455. Categoria C.
28. Marin, M. Valorificarea
romanului Ciuleandra de L. Rebreanu
prin lecţia-ecranizare. Revista Univers
Pedagogic. 2004, nr. 3, p. 50-54. ISSN 1811 – 5470. Categoria C.
29. Marin, M. Potenţialul
adaptabil al copilului de şapte ani pentru depăşirea „pragului şcolar”. Revista Univers Pedagogic. 2004, nr. 3, p. 41-44. ISSN 1811 – 5470.
Categoria C.
în
reviste științifico-metodice
30.
Marin, M. Школа без
учителя?! Revista
științifico-metodică Învăţătorul Modern. Специальный выпуск на русском языке. ISSN 18 57 44 912016, nr.3, p.5-8.
31.
Marin,
M. Ambasadorii limbii române în școală. Colaborarea online
a cadrelor didactice. Cadrul proiectului de parteneriat educațional. Revista
științifico-metodică Învăţătorul Modern. 2016, nr. 5 (45) octombrie, p. 3 – 7.
ISSN 1857 – 2820.
32.
Marin,
M. (coord.șt). Limba română fără frontiere. Învățătorul Modern. Revistă
Științifico-Metodică, nr.4 (38), august, 2015. Ch.: Învăţătorul Modern,
2015 – 88 p. ISSN 1857-2820
33.
Marin,
M. (coord.șt). Limba română fără frontiere. Învățătorul Modern. Revistă
Științifico-Metodică, nr.5 (39), august, 2015. Ch.: Învăţătorul Modern,
2015 – 88 p. ISSN 1857-2820
34.
Marin,
M. Formarea vorbitorului cult de limbă română: realizări, probleme, perspective.
În: Învățătorul Modern, nr.4 (38) august, 2015. ISSN 1857 2820
35.
Marin,
M. Cucoş, C. Educaţia este vehiculul care ne poate scăpa de crize. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2012, nr. 6 (22).
p.3-6. ISSN 1857 – 2820.
36.
Marin,
M. Aventura învăţării sau învăţarea prin
experienţă. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul
Modern. 2012, nr. 5 (21). p.3-4.
ISSN 1857 – 2820.
37.
Marin,
M. Şchiopu, C. Când predau, mă transfigurez şi uit de mine, omul. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2012, nr. 1
(17). p.3-6. ISSN 1857 – 2820.
38.
Marin,
M. Flueraş, V. Nevoia de a avea dreptate în permanenţă este cel mai mare
obstacol posibil în calea ideilor noi. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2012, nr. 2
(18). p.3-6. ISSN 1857 – 2820.
39.
Marin,
M. Lectura este interzisă?! Activizarea valorilor contextuale ale mesajului
literar. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul
Modern. 2012, nr. 1 (17). p. 43-46. ISSN 1857 – 2820.
40.
Marin,
M. În căutarea timpului pentru lectura în familie. Revista ştiinţifico-metodică
Învăţătorul Modern. 2011, nr. 5 (15),
p. 43-46. ISSN 1857 – 2820.
41.
Marin,
M. Potâng, T. Încrederea în şcoală porneşte de la profesor. Revista
ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011,
nr. 5 (15), p. 4-7. ISSN 1857 – 2820.
42.
Marin,
M. Team building sau de la grup spre echipă. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 6 (16), p.
3. ISSN 1857 – 2820.
43.
Marin,
M. Micul scriitor. Ateliere de scriere. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 5 (15), p.
68-72. ISSN 1857 – 2820.
44.
Marin,
M. Congresele fac istorie, iar eforturile și sacrificiile merită pe deplin.
Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul
Modern. 2011, nr. 4 (14), p. 4-10. ISSN 1857 – 2820.
45.
Marin,
M. Academia de Vară - 2011. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 4 (14), p. 75-76. ISSN
1857 – 2820.
46.
Marin,
M. Istorie şi educaţie. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011, nr. 3 (13), p. 4. ISSN 1857 – 2820.
47.
Marin,
M. Păsările tinereţii mele? Revista
ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern. 2011,
nr. 2 (12), p. 4. ISSN 1857 – 2820.
48.
Marin,
M. Evaluarea competenţei de scriere. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr. 3 (7), iunie,
2010. ISSN 1857 – 2820.
49.
Marin,
M. Valenţe educative ale competenţei de scriere. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr. 2 (6), aprilie,
2010. p.42-45. ISSN 1857 – 2820.
50.
Marin,
M. Rugă pentru poet. În memoriam Grigore Vieru. Activitate extracurriculară.
Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul
Modern, nr. 1 (5), februarie, 2010. p.6-10.
ISSN 1857 – 2820.
51.
Marin,
M. Curriculumul şcolar sub semnul modernizării. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr. 1 (5),
februarie, 2010. p.14-15. ISSN 1857 – 2820.
52.
Marin,
M. Didactica lecturii. Training pentru învăţători. Revista ştiinţifico-metodică
Învăţătorul Modern, 4(8), august,
2010. p.35-39. ISSN 1857 – 2820.
53.
Marin,
M. Lectura în doi – modalitate de evaluare reciprocă a competenţei de lectură.
Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, 4(8), august, 2010. p.14-18.
ISSN 1857 – 2820.
54.
Marin,
M. Verificarea caietelor prin proverbe. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr.2, octombrie,
2009. p.20-21. ISSN 1857 2820.
55. Marin, M. Dimensiuni ale
parteneriatului educaţional sau de la Eu la Noi. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr.2, octombrie,
2009.p.11-14. ISSN 1857 2820.
56. Marin, M. Principiul
pozitiv al educaţiei versus corespondenţa literară. Revista
ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern,
nr.1, august, 2009. ISSN 1857 2820.
57. Marin, M. Marin, E.
Preocupări didactice ale învăţământului primar în anul de studii 2009-2010. Revista
ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern.
nr.semnal, iunie, 2009. ISSN 1857 2820.
58. Marin, M. Portret de
învăţător. In Memoriam, prima învăţătoare Elena Bistricean. Revista
ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern.
nr.semnal, iunie, 2009. ISSN 1857 2820.
59.
Marin,
M. Bunica – şcoală de balade şi poveşti. Revista ştiinţifico-metodică Învăţătorul Modern, nr.semnal, iunie,
2009. ISSN 1857 2820.
Articole în culegeri
ştiinţifice
culegeri de lucrări ale conferinţelor
internaţionale
60.
Marin,
M. Ne înălțăm prin tradiții asociative de neuitat. În: „Educaţia: trecut, prezent şi
viitor", congres aniversar. Buletinul congresului aniversar AGIRo
al cadrelor didactice din România, Republica Moldova şi al românilor de peste
hotare "Educaţia: trecut, prezent şi viitor", (Ediţia a 40-a),
Chişinău 1-5 august, 2017. Chişinău: Învăţătorul Modern. 2017, 3-8.
ISBN 978-9975-59-150-8.
61.
Marin,
M. coord.) „Educaţia: trecut, prezent şi
viitor", congres aniversar. Buletinul congresului aniversar AGIRo al
cadrelor didactice din România, Republica Moldova şi al românilor de peste
hotare „Educaţia: trecut, prezent şi viitor", (Ediţia a 40-a),
Chişinău 1-5 august, 2017. Chişinău:
Învăţătorul Modern. 2017, 1-174. ISBN 978-9975-59-150-8.
62.
Marin,
M. Tehnologia
lecției-smart. În: Materialele Simpozionului Pedagogic
Internaţional Tehnologii didactice
moderne. Chișinău, 2016, pag. 34-42. ISBN 978-9975-48-102-1.
63.
Marin,
M. Responsabilizarea lingvistică în școală. În: Materialele Conferinţei
Ştiinţifice Internaţionale Institutul de
Ştiinţe ale Educaţiei: Istorie, performanţe, personalităţi, IŞE, 20-22
octombrie 2016, 2016, p. 158 – 161. ISBN 978-9975-48-104-5.
64.
Marin,
M. Evaluarea criterială prin descriptori – un element de marketing pentru
şcoala modernă. În: Şcoala modernă:
provocări şi oportunităţi. Materialele Conferinţei Ştiinţifice
Internaţionale, 5-7 noiembrie, 2015, IŞE. Ch.: Cavaioli, 2015.
p.276-282.ISBN 978-9975-48-100-7.
65.
Marin,
M. Manifest pentru limba română în contextul dialogului pedagogic. În: Limba
română În contextul dialogului intercultural pedagogic fără frontiere.
Materialele Conferinței
științifico-metodice internaționale: Şcoala de vară a cadrelor didactice
române de pretutindeni, 24-26 iulie 2015, Editura Învățătorul Modern, 2015.
p.4-7. ISBN 978-9975-3038-4-2.
66.
Marin,
M. Competenţa de a fi educat intercultural din perspectiva migraţiei. În:
Migraţia şi consolidarea dialogului intercultural. Ghid ştiinţifico-metodic
dedicat Forumului Științifico-Practic Pedagogic Internațional ”Migrația și
consolidarea dialogului intercultural”, 1 martie 2014. p.36-42. ISBN 978-606-575-209-2
67.
Marin,
M. Evaluăm procesul sau produsul? În: Educaţia
pentru dezvoltare durabilă: inovaţie, competitivitate,
eficienţă Materialele Conferinţei
Ştiinţifice Internaţionale, 18-19
octombrie 2013, IŞE. Ch.: Print Caro, 2013. ISBN
978-9975-56-072-6.
68.
Marin,
M. Exersarea interactivă a experienţei de cititor din perspectiva valorilor in
actu a operei literare. În: Creativitatea
– un imperativ mereu actual în învăţământul contemporan. Materialele
Simpozionului Internaţional, Ediţia a V-a, 25 februarie 2012, Asociaţia
Învăţătorilor Ialomiţeni, Slobozia, 2012, p.21-26. ISSN 2065-6815.
69.
Marin,
M. Simularea de a fi personajul literar – calea de a deveni tolerant. În: Toleranţa, cheia ce deschide calea spre o
lume nouă, a unităţii prin diversitate. Materialele Simpozionului Internaţional, Ediţia a II-a, 25 februarie 2012,
IAŞI: Stef, 2012, p.137-141. ISBN
978-606-575-209-2.
70.
Marin,
M. Simulation literary character, way to tolerance. În: Toleranţa, cheia ce deschide calea spre o lume nouă, a unităţii prin
diversitate. Materialele Simpozionului
Internaţional, Ediţia a II-a, 25 februarie 2012, IAŞI: Stef, 2012, p.133-137. ISBN 978-606-575-209-2.
71.
Marin,
M. Photovoice - metodă de receptare a
mesajului literar. Aspecte
ştiinţifico-metodice în predarea romanului "Tema pentru acasă" de
Nicolae Dabija. În: Optimizarea
învăţământului în contextul societăţii bazată pe cunoaştere. Materialele Conferinţei
Ştiinţifice Internaţionale, 2-3 noiembrie 2012, IŞE. Ch.: Print Caro,
2012, p.122-125. ISBN 978-9975-56-072-6.
72.
Marin,
M. Lansarea de carte proprie - valoare a
experienţei de lectură pentru cititorul reflexiv. În: Orizonturi didactice. Materialele Forumului Ştiinţifico-Practic
Pedagogic Internaţional, 3
martie 2012, Liceul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ch.-Iaşi: StudIS, 2012,
p. 206-211. ISBN 978-6066-24-103-8.
73.
Marin,
M. Exersarea gândirii creative prin metoda hermeneutică - licitaţia de idei. În: Pledoarie pentru educaţie - cheia
creativităţii şi inovării. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale dedicată aniversării a 70-a de la fondarea IŞE, 1-2
noiembrie 2011, IŞE. Ch.: Print Caro,
2011, p.28-31. ISBN 978-9975-56-010-8.
74.
Marin,
M. Educaţia interculturală – dimensiune a formării profesionale continue. În: Toleranţa, cheia ce deschide calea spre o
lume nouă, a unităţii prin diversitate. Materialele Simpozionului Internaţional, Ediţia I, 4 iunie 2011, IAŞI: Stef,
2011, p.26-29. ISBN 978-973-579 – 210-7.
75.
Marin,
M. În căutarea timpului pentru lectura în familie. În: Toleranţa, cheia ce deschide calea spre o
lume nouă, a unităţii prin diversitate. Materialele Simpozionului Internaţional, Ediţia I, 4 iunie, 2011, IAŞI: Stef,
2011, p.213-217. ISBN 978-973-579 – 210-7.
76.
Marin,
M. Eu şi Cartea – oră opţională. În: Creativitatea
– un imperiu mereu actual în învăţământul contemporan. Materialele Simpozionului Internaţional Opţionalul – liantul între dascăl şi elevii
săi în procesul didactic şi educativ”, ediţia a III-a, 27 februarie 2010,
Asociaţia Învăţătorilor Ialomiţeni. Slobozia: Star Tipp, 2010, p.6-8. ISBN
978-606-8171-05-0.
77.
Marin,
M. Principiul creativităţii în educaţia literar-artistică versus conferinţa de
presă. În: Kreatikon „Creativitate –
formare - performanţă”. Simpozion naţional cu participare internaţională,
Ediţia a VI-a, 4 aprilie, 2009, Iaşi:
Spiru Haret, 2009, p.37-39. ISSN 2068-1372.
78.
Marin,
M. Valorizarea textului literar de către subiectul receptor în cadrul
activităţii decada lecturii. În: Lectura – modalitate de armonizare
interculturală. Materialele Simpozionului
Internaţional, 27 - 28 martie 2009, Colegiul Naţional Ion Creangă, Buc.: 2009, p.19-27. ISBN 978-973-0-07935-7.
79.
Gantea,
I; Marin, M.; Marin, E; Cerbuşcă, T; Trifan, A; Rusnac, V; Galben-Panciuc, Z.
Perspective de modernizare a standardelor
şi a curriculumului şcolar în
învăţământul primar. În: Modernizarea standardelor şi curricula
educaţionale – deschidere spre o personalitate integrală. Materialele
Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 22-23 octombrie 2009, IŞE. Ch.: Print
Caro, 2009, p. 73-85. ISBN
978-9975-64-181-4.
80.
Marin,
M. Calitatea în managementul temelor pentru acasă. În: Calitatea educaţiei: teorii, principii, realizări. Materialele
Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, partea I, 30-31 octombrie 2008, IŞE. Ch: CEP, USM,
2008, p. 57-59. ISBN 978-9975-9685-5-3.
81.
Marin,
M. Funcţionalitatea principiului operaţional de dezvoltare a atitudinii
elevului faţă de opera literară. Momentul de lectură. În: Calitatea educaţiei: teorii, principii, realizări. Materialele
Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale,
partea I, 30-31 octombrie 2008, IŞE. Ch:
CEP, USM, 2008, p. 59-64. ISBN 978-9975-9685-5-3.
82.
Marin,
M. Evaluarea competenţelor de lectură prin intermediul tehnicii Topul literar. În: Probleme actuale ale teoriei şi practicii evaluării în învăţământ.
Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 15-16 noiembrie 2007, IŞE. Ch: IŞE, 2007, p. 274-277. ISBN lipseşte.
83.
Marin,
M. Ateliere de lectură şi ateliere de creaţie – modalităţi eficiente de
dezvoltare a atitudinii elevului faţă de opera literar. În: Problematica educaţiei în mileniul III: naţional, regional, european.
Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale, 2-3 noiembrie 2006, IŞE. Ch: IŞE, 2006, p. 67-71. ISBN 978-9975-70-212-6.
culegeri naţionale
84.
Marin,
M. (coautor) Standarde de competenţă – instrument de realizare a politicilor
educaţionale. Chişinău, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2010. 272 p. p.
82-90., p.105., p.251-256
85.
Marin,
M. (coautor). Evaluarea curriculumului şcolar – perspectivă de modernizare.
Chişinău, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2009. 824 p. p. 576-623, p.
684-685
86.
Marin,
M. Tipuri de atitudini în contextul de receptare de către elevi a operei
literare. În: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Analele Ştiinţifice
ale doctoranzilor şi competitorilor U.P.S. „Ion Creangă”, vol. VII, partea I,-
Chişinău: U.P.S. „Ion Creangă”, 2008, p. 261-273. ISBN 978-9975-921-82-4
Materiale/ teze la
forurile ştiinţifice
conferinţe internaţionale
(peste hotare)
87.
Marin,
M. Interacţiunea elev - operă literară din perspectiva educaţiei literar-artistice. International
Conference Professional Development of Teachers From Kindergarten and Primary
School. 5-18 November 2012, Iași-România.
88.
Marin,
M. Metodologia proiectării valorilor formei artistice din perspectivă
transdiciplinară. Colocviul
Internaţional Educaţia Transdisciplinară
În Învăţământul Preuniversitar Arad, 15 Noiembrie 2012.
89.
Marin,
M. Metafora învăţătorului aflat între Prutul cu trup rupt. În: Buletinul celui de-al XXXI-lea Congres AGIRo
şi al Cadrelor Didactice Române de peste hotare, 29-31 august 2010. Arad,
2010, p.64-66. ISBN 978 – 973 – 0 –
09070-3.
90.
Marin,
M. Mesajul electronic, generaţia twitter
şi competenţa de scriere. În: Challenges and Opportunities of the New
Information and Communication Technologies for Education. Materialele Simpozionului Internațional, 29
mai 2010, Liceul Teoretic Tudor Vladimirescu. Buc.: Liceul Teoretic Tudor Vladimirescu, 2010, p.17-19. ISBN
978-973-755-604-2.
91.
Marin,
M. Drumul spre lectură, un drum spre Mecca. În: Lectura – sub presiunea canonului? Materialele Simpozionului Internaţional, 19 – 20 martie 2010, Colegiul
Naţional Ion Creangă. Buc.: Gabriel
2005, 2010, p.3-4. ISBN 978-606-8177-16-8.
92.
Marin,
M. Training of schoolteachers’ methodological competence trough the course of
”The particular reading technology” În: European
learning objects,an interactive
methodology in adult education. Seminar
international, Grupul Scolar „Traian Demetrescu” 18 februarie, 2010. Craiova, 2010, p.12-14.
ISSN-L:2247-0670.
93.
Marin,
M. Mesaj de felicitare pentru cel de-al XXX-lea congres al Învăţătorilor din
România şi al învăţătorilor români de peste hotare. În: Buletinul celui de-al XXX-lea Congres AGIRo şi al Cadrelor Didactice
Române de peste hotare, 27-28 august 2009, Complexul Leu. Revista AGIRo,
Bucureşti, 2009. ISSN 1844 7899.
94.
Marin,
M. Conferinţă de presă simulată. În: Natura, prietena mea. Materialele Simpozionului Internaţional, 18
aprilie 2008, IŞJ Hunedoara, Şcoala Europeană „A. Şaguna”. Deva, 2009, p.13-16.
ISBN 973-753-092-9.
95.
Marin,
M. Mesaj de felicitare pentru cel de-al XXIX-lea Congres al Învăţătorilor din
România şi al învăţătorilor români de peste hotare. Buletin Informativ, Arad,
2008. p.35. ISBN 978-973-0-05868-0.
conferinţe internaţionale
în republică
96.
Marin,
M. Ultima lecţie de
dragoste, întâia lecţie de război.
Valori umane ale mesajului în romanul Tema
pentru acasă de Nicolae Dabija. În: Ghid
ştiinţifico-metodic Academia
Învăţătorului Modern. Materialele Conferinţei Ştiinţifice Bune practici în şcoala proactivă, Ediţia I, 3-5 august 2012. Ch.:
Învăţătorul Modern, 2012, p.25. ISBN
978-9975-4268-4-8.
97.
Marin,
M. Referenţialul de evaluare a atitudinii elevilor faţă de opera
literară. În: Ghid ştiinţifico-metodic Academia Învăţătorului Modern.
Materialele Conferinţei Bune practici în
şcoala proactivă, Ediţia I, 3-5
august 2012. Ch.: Învăţătorul Modern, 2012, p.107-108. ISBN 978-9975-4268-4-8
Alocuțiuni la
forumuri, seminare, conferințe naționale/locale
98.
Marin,
M. Unitate prin diversitate lingvistică. Educația europeană pentru limbi.
Conferința Științifico-Practică Unitate prin diversitate, concurs național,
Liceul Academiei, mai 2017
99.
Marin,
M. Implementarea strategiei parteneriatului educațional în formarea vorbitorului cult de limbă română.
Concursul Internațional de Lectură și Creație „Pro Lectura”, ediția 1,
2017.
100. Marin, M. Prezentarea
strategiei de sensibilizare a cadrelor didactice privind impactul comunicării
educaţionale asupra formării competenţei de comunicare a elevilor – pentru
toate cadrele didactice. Atelierul cadrelor didactice „E bine să știm”,
organizat și desfășurat la Liceul Teoretic „D, Alighieri”, mun. Chișinău, 3
februarie, 2017.
101. Marin, M. Strategii
pedagogice de formare a vorbitorului cult de limba română, Comunicare în plen.
04.03.2017. 2-я национальная конференция Объединения русских педагогов Молдовы
«Учитель» (AGIRoMd) .
102. Marin, M. Învățarea
vizibilă - metode de activizare a elevilor din perspectiva comunicării
eficiente. Seminarul raional teoretico - practic Educație religioasă prin
valori și modele 24.10.2017, Liceul Teoretic ”A. Donici”,s. Peresecina, r-l
Orhei.
103. Marin, M. Colaborarea cu
Institutul de Științe ale Educației, în contextul proiectului de cercetare al
sectorului Limbă și comunicare. Seminarul de promovare a bunelor practici
în educaţie cu genericul „De la bun la excelent”, 08.12.2017, Liceul
Teoretic ”I. L. Caragiale” Orhei.
104. Marin, M. Actualizarea
experiențelor de lectură în contextul dezvoltării unui vorbitor cult de limbă
română Seminarul pentru profesorii de limba română din raionul Orhei, Liceul
Teoretic ”A. Russo” Orhei.
105. Marin, M. Vorbitorul cult -
profesorul. Şcoala de vară a cadrelor didactice române de pretutindeni,
Academia de Științe a Moldovei, Liceul Academiei de Științe a Moldovei, 24 -26
iulie, 2015.
Curricula școlare
Curricula școlare aprobate
de MECC
106. Marin, M. Grîu, N.
(coord.naţ.) et al. Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii
Moldova. Curriculum naţional. Aria curriculară Limbă şi Comunicare. Disciplina
Limba şi Literatura română. Clasele V-IX. Chişinău, 2019. Aprobat la Consiliul
Naţional pentru Curriculum (procesul
verbal nr.22 din 5 iulie, 2019). https://mecc.gov.md/sites/default/files/limba_romana_sc._nat._gimnaziu_5_final.pdf
107. Marin, M., Cutasevici A.,
Ursu L., et al. Curriculum național: Învățământul primar, Chişinău: Lyceum,
2018. ISBN 978-9975-3258-0-6. 212 p.
108. Marin, M. (coord. Limba
română); et al. Curriculum şcolar, clasele I-IV. Chişinău, 2010. 244 p. ISBN 978-9975-78-953-0.
109. Coroi, E.; Bolboceanu, A.;
Cara, A; Marin, M. Curriculum la dirigenţie, clasele I-IV, Ch.:Univers
pedagogic, 2007. 20 p. ISBN lipseşte.
Manuale
Manuale pentru învăţământul
preuniversitar (aprobate
de MECC)
110. Marin, M.; Niculcea, T. Limba și literatura română. Manual pentru
clasa a IV-a. Cartier, 2020. 144 p. ISBN 978-9975-86-440-4. Aprobat prin Ordinul
Ministrului.
111. Marin, M.; State, D.; Niculcea,
T. Limba și literatura română. Manual
pentru clasa a II-a. Cartier, 2019. 160 p. ISBN 978-9975-86-382-7. Aprobat prin Ordinul Ministrului nr.
1381 din 30 octombrie 2019.
112.
Marin,
M.; Niculcea T. Limba română. Manual
pentru clasa a IV-a. Ch.: Cartier 2013, 142 p. ISBN 978-9975-79-825-9
113.
Marin,
M.; Niculcea T. Limba română. Manual
pentru clasa a IV-a. Ch.: Cartier 2008, 144 p. ISBN 978-9975-79-496-1.
114.
Marin,
M.; Niculcea, T. Limba română. Manual
pentru clasa a IV-a, Ediția a III-a,
actualizată. Cartier, 2017. 142 p. ISBN 978 9975-86-167-0.
115.
Niculcea
T.; Marin M. Limba română. Manual
pentru clasa a III-a. Ch.: Cartier, 2007. 128 p. ISBN 978-9975-79-420-6.
Ghiduri metodice/metodologice (aprobate de MECC)
116.
Marin,
M.; Ursu L.; Gaiciuc V.; et al., Pogolșa, L.; Ursu L.; Marin, M.; (coord.); Evaluarea
criterială prin descriptori în învăţământul primar: Clasele 1-4. Chişinău: S.
n., 2019 (Tipogr. "PrintCaro"). 120 p.: ISBN 978-9975-56-709-1.
117.
Marin, M.; Ursu L.; Gaiciuc V.; et al., Pogolșa, L.; Ursu L.; Marin, M.; (coord.); Критериальное
оценивание через дескрипторы в начальном образовании: Классы 1-4. Chişinău: S. n., 2019
(Tipogr. "PrintCaro"). 120 p.: ISBN 978-9975-56-710-7.
118.
Marin,
M.; State, D.; Niculcea, T. Limba și literatura română, Clasa a II-a. Ghid de implementare a manualului. Cartier,
2019. 80 p. ISBN 978 9975-86-167-0
119.
Marin,
M., Cutasevici, A., Ursu, L., et al. Ghid de implementare a curriculumului
pentru învățământul primar. Chişinău: Lyceum, 2018. ISBN 978-9975-3263-8-4. 272
p. accesibil la
https://mecc.gov.md/sites/default/files/ghid_curriculum_primare_rom_5.pdf.
120.
Марин, M.,
Гайчук, В., Урсу, Л. [и др.]; коорд.: Круду В., Гайчук В.; науч. коорд.:
Погольша Л. Критериальное оценивание через дескрипторы в начальном образовании:
4 класс: Методологический гид. Chişinău:
Învățătorul modern, 2018. ISBN
978-9975-59-172-0. 120 p.
121.
Marin,
M., Ursu, L., Gaiciuc, V.; Pogolșa, L.(coord.); Evaluarea criterială prin
descriptori în învăţământul primar: Clasa a 4-a: Ghid metodologic. Chişinău:
Învățătorul modern, 2018. ISBN
978-9975-48-117-5. 120 p.
122.
Marin,
M., Ursu, L., Gaiciuc, V.; Pogolșa, L.(coord.); Repere metodologice privind
asigurarea continuității la nivelul clasei a 4-a şi a 5-a din perspectiva
implementării Evaluării Criteriale prin Descriptori (ECD). Chişinău:
Învățătorul modern, 2018. ISBN 978-9975-59-171-3. 36 p.
123.
Марин, M.,
Гайчук, В., Урсу, Л. [и др.]; коорд.: Круду, В., Гайчук, В.; науч. коорд.:
Погольша, Л. Методологические основы по обеспечению непрерывности внедрения
Критериального оценивания через дескрипторы (КОД) на уровне 4 и 5-го классов. Chişinău: Învățătorul
modern, 2018. ISBN 978-9975-59-169-0. 36 p.
124.
Marin,
M. Ursu L., Gaiciuc V.; Pogolșa, L.(coord.); Metodologia privind implementarea
evaluării criteriale prin descriptori. Clasa a 4-a. Institutul de Științe ale
Educației. 74 p.
https://mecc.gov.md/sites/default/files/mecd-4_2018-09-17_final_site_.pdf
125.
Marin,
M.; coord. şt.: Pogolşa L. [et al.]; au colab.: State D. [et al.]; Evaluarea
criterială prin descriptori în învăţământul primar: Clasa a 2-a: Ghid
metodologic, IȘE, 2017. ISBN 978-9975-48-107-6.
126.
Marin,
M.; Pogolșa, L.(coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Evaluarea criterială prin
descriptori în învățământul primar. Clasa a 3-a. Ghid metodologic. Institutul
de Științe ale Educației. 64 p. ISBN
978-9975-48-119-9.
127.
Marin,
M.; Pogolșa, L.(coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Evaluarea criterială prin
descriptori în învățământul primar. Clasa a 2-a. Ghid metodologic. Ediție
revăzută și actualizată. Institutul de
Științe ale Educației. 64 p. ISBN
978-9975-48-119-9.
128.
Marin,
M.; Pogolșa, L.(coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Evaluarea criterială prin
descriptori în învățământul primar. Clasa 1. Ghid metodologic. Ediție revăzută
și actualizată. Institutul de Științe
ale Educației. 64 p. ISBN 978-9975-48-119-9.
129.
Marin,
M.; Pogolșa, L.(Coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Metodologia privind
implementarea evaluării criteriale prin descriptori. Clasa a 3-a. Institutul de
Științe ale Educației. 61 p. ISBN
978-9975-48-117-5.
130.
Marin,
M.; Pogolșa, L.(Coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Metodologia privind
implementarea evaluării criteriale prin descriptori. Clasa a 2-a. Institutul de
Științe ale Educației. 61 p. ISBN
978-9975-48-117-5.
131.
Marin,
M.; Pogolșa, L.(Coord.); Paladi, O.; Bucun, N. Metodologia privind
implementarea evaluării criteriale prin descriptori. Clasa 1. Institutul de
Științe ale Educației. 61 p. ISBN
978-9975-48-117-5.
132.
Marin,
M. Tehnologia lecției-smart. În: Materialele Simpozionului Pedagogic
Internaţional Tehnologii didactice moderne. Chișinău, 2016, pag. 34-42. ISBN
978-9975-48-102-1.
133.
Marin,
M. Responsabilizarea lingvistică în școală. În: Materialele Conferinţei
Ştiinţifice Internaţionale Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei: Istorie,
performanţe, personalităţi, IŞE, 20-22 octombrie 2016, 2016, p. 158 – 161. ISBN
978-9975-48-104-5.
134.
Pogolșa
L., Marin M. (coord.) Evaluare criterială prin descriptori în învățământul
primar. IȘE, Chișinău, 2015
135.
Marin M. (coord.șt) Критериальное
оценивание через дескрипторы в начальном образовании. Методологический гид IȘE, Chișinău, 2015.
ISBN 978-9975-48-099-4
136.
Pogolşa
L., Bucun N. coord. (Achiri I., Nastas S., Marin M.,) Ghid metodologic.
Implementarea standardelor de calitate pentru instituţiile de învăţămînt primar
şi secundar general. Chişinău, 2015
137.
Ghicov,
A.; Cartaleanu, T.; Marin, M.; Gaiciuc, V. Standardele de eficienţă a învăţării
la limba şi literatura română. În: Standarde de eficenţă a învăţării.Ch:
Lyceum, 2012. 232 p. ISBN 978 – 9975 -4394 – 5- 9. p.3-14
138.
Gaiciuc,
V.; Marin, M.; Ursu, L.; Cutasevici, A.; et al. Ghid de implementare a
Curriculumului modernizat pentru treapta primară de învăţământ, clasele I-IV.
Lyceum, Chişinău, 2011. 248 p. ISBN lipseşte.
139.
Marin,
M.; Niculcea, T. Limba română. Clasa a
IV-a. Ghidul Învăţătorului. Ch.: Cartier, 2008, 80 p. ISBN
978-9975-79-498-5.
140.
Niculcea,
T.; Marin, M. Limba română. Clasa a III-a. Ghidul Învăţătorului, Ch.: Cartier,
2007, 80 p. ISBN 978-9975-79-416-9.
141.
Niculcea,
T.; Bîtcă, V.; Marin, M. Limba română. Programa pentru testarea naţională.
Clasa a IV-a. Ch.: Univers Pedagogic, 2007, 24 p.
142.
Niculcea,
T.; Bîtcă, V.; Marin, M. Limba română.
Programă pentru testarea naţională, 2006, Clasa a 4-a. Ch.: Univers
Pedagogic, 2006. 24 p. ISBN lipseşte.
Ghiduri
metodice/metodologice (aprobate de consiliul metodic, consiliul facultăţii)
143.Marin, M. Competenţa
acţional-strategică ?! Coord. şt. Goraş-Postică V. Ch.: Centrul Educaţional Pro
Didactica, 2012, p. 25-34. ISBN 978 9975 4125 5 1. Specificul competenţei
acţional-strategice la învăţământul primar.
p.25-35
144.Gaiciuc, V.; Marin, M.;
Demcenco, T.; Cutasevici, A.; Galben-Panciuc, Z. Organizarea procesului educaţional în
învăţământul primar, anul de studii 2012-2013. Scrisoare metodică. ME, Ch.:
Elan, 2012. p. 28-47. ISBN 978-9975-78-907-3.
145.Mîndru, N.; Marin, M.
(coord.) Ghidul dirigintelui. Clasa a
IV-a. Portofoliul metodic. Ch.: Cartier, 2010.108 p. ISBN 978-9975-79-629-3.
146.Cutasevici, A.; Cherdevară,
L.; Marin, M. (coord.) Ghidul
dirigintelui. Clasa a II-a. Portofoliul metodic. Ch.: Cartier, 2010. 100 p.
ISBN 978-9975-79-627-9.
147.Baltag, St.; Marin, M.
(coord.) Ghidul dirigintelui. Clasa a III-a. Portofoliul metodic. Ch.: Cartier,
2010. 108 p. ISBN 978-9975-79-628-6.
148.State, D.; Marin, M.
(coord.) Ghidul dirigintelui. Clasa I. Portofoliul metodic. Ch.: Cartier, 2010.
172 p. ISBN 978-9975-79-626-2.
149.Marin, M.; Marin, E.
Organizarea procesului educaţional în clasele primare, anul de studii
2009-2010, Buletinul METRM, 2009, p.27-39.
150.Marin, M. Organizarea
procesului educaţional în clasele primare, anul de studii 2008-2009, Buletinul
METRM, 2008, p.20-23.
151.Marin, M. Organizarea
procesului educaţional în clasele primare, anul de studii 2007-2008, Buletinul
METRM, 2007, p.14-17.
152.Marin, M. Organizarea
procesului educaţional în clasele primare, anul de studii 2006-2007, Buletinul
METRM, 2006, p.23-35.
Alte materiale didactice
153.Marin, M.; State,
D.; Limba și literatura română. Carte de
lectură. Clasa a II-a, Cartier, 2019, 120 p. ISBN
978-9975-86-159-5.
154.Marin, M.; State, D.; Limba
și literatura română. Caietul elevului. Clasa a II-a, partea I. Cartier, 2019. 76 p. ISBN 978-9975-86-397-1,
ISBN 978-9975-86-398-8.
155.Marin, M.; State, D.; Limba
și literatura română. Caietul elevului. Clasa a II-a, partea I. Cartier, 2019. 76 p. ISBN 978-9975-86-397-1,
ISBN 978-9975-86-399-5.
156. Marin, M.; State,
D.; Limba și literatura română. Teste de evaluare, clasa a
II-a, Cartier, 2019. 64 p. ISBN 978-9975-86-401-5.
157.State, D.; Marin, M.;
Braicov, A.; Limba și literatura română, Matematica. Teste. Pregătire pentru
evaluarea națională, Prut Internațional, 2019, 124 pagini, ISBN 978-9975-54-451-1.
158.Marin M., Mihailov V., (coord.)
Baltag, S., Mîndru N. Dezvoltare personală: Cheiţa 1: Activităţi interactive
pentru elevi: Clasa 1 / Stela Baltag, Nina Mîndru; coord.: Mariana Marin,
Veronica Mihailov. – Chişinău : S. n., 2019 (F.E.-P. "Tipografia
Centrală"). – 68 p. – (Colecţia "Atelier didactic", ISBN
978-9975-59-157-7).
159.Marin, M.; Niculcea, T. Limba
română. Teste de evaluare, clasa a IV-a, Ediția a III-a, actualizată. Cartier, 2017. 36 p. ISBN 978- 9975-861-61-8.
160.Marin, M.; Niculcea, T. Carte
de lectură. Clasa a IV-a, Ediția a III-a, actualizată. Cartier, 2017, 127 p.
ISBN 978- 9975-86-160-1.
161.Marin, M.; Niculcea, T. Limba
română. Caietul elevului, clasa a IV-a, Ediția a III-a, actualizată. Cartier,
2017. 76 p. ISBN 978- 9975 86-159-5.
162.Marin M., (coord.) Darii
Natalia, Gatman Diana, Bujag Adriana [et al.]
Mapa cu instrumente de evaluare criterială prin descriptori :
Suport didactic pentru clasele 1-2 / aut.:; Chişinău : Învăţătorul Modern, 2016
(Tipogr. „Cavaioli"). – 148 p. – (Colecţia "Atelier didactic" /
coord. de Mariana Marin, ISBN 978-9975-3038-5-9);
ISBN 978-9975-3115-6-4
163.Marin M., (coord.) Diagrama
de monitorizare a performanţelor individuale ale elevilor : Instrument de
evaluare criterială prin descriptori pentru învăţători : Clasa a 1-a / Mariana
Marin, Stela Baltag, Daniela State [et al.]. – Chişinău : Învăţătorul Modern,
2016 (Tipogr. „Cavaioli"). – 62 p. ISBN 978-9975-3115-7-1.
164.Marin M., (coord.) Diagrama
de monitorizare a performanţelor individuale ale elevilor : Instrument de
evaluare criterială prin descriptori pentru învăţători : Clasa a 2-a / Mariana
Marin, Stela Baltag, Daniela State [et al.]. – Chişinău : Învăţătorul Modern,
2016 (Tipogr. „Cavaioli"). – 80 p. ISBN 978-9975-3115-8-8.
165.Marin M., (coord.)
Portofoliul performanţelor şcolare : clasa 1-a / Mariana Marin, Stela
Baltag, Daniela State [et al.]. – Chişinău : Învăţătorul Modern, 2016
(Tipogr. „Cavaioli"). – 88 p. ISBN 978-9975-3115-9-5.
166.Marin M., (coord.)
Portofoliul performanţelor şcolare : clasa a 2-a / Mariana Marin, Stela
Baltag, Daniela State [et al.]. – Chişinău : Învăţătorul Modern, 2016
(Tipogr. „Cavaioli"). – 119 p. ISBN 978-9975-3005-2-0.
167.Marin M., (Coord.)
Mățilă-Parfeni V., Vartic A. Teste și fișe de succes. Limbă și literatură
română în clasa a II-a. Ch.: Învățătorul
Modern, 2015. 90 pag. ISBN 978-9975-3038-6-6.
168.Marin, M. Agenda învăţătorului-diriginte. Şcoala
primară. Ch.: Lyceum, 2015. 100 p. ISBN
978 9975 939 33 1.
169.Marin, M.; Niculcea, T.
Limba română. Clasa a IV-a. Carte de lectură. Ch.: Cartier, 2013. 128 p. ISBN
978-9975-79-831-0.
170.Marin, M.; Niculcea, T.
Limba română. Clasa a IV-a. Caietul elevului. Ch.: Cartier, 2013. 76 p.
ISBN 978-9975-79-832-7.
171.Marin, M.; Niculcea, T.
Limba română. Clasa a IV-a. Teste de evaluare. Ch.: Cartier, 2013. 36 p.ISBN
978-9975-79-833-4.
172.Marin, M. Agenda învăţătorului-diriginte. Şcoala
primară. Ch.: Lyceum, 2010. 100 p. ISBN
978 9975 939 33 1.
173.Marin, M.; Demcenco, T. Я и книга.
Читательский дневник. Ch.: Lyceum, 2010. 76 p. ISBN 978-9975-9672-3-5.
174.Marin, M. Eu şi cartea.
Caiet de lectură şi creaţie. Curs opţional. Ch.: Lyceum, 2010. 80 p. ISBN
978-9975-9672-3-5.
175.Marin, M. Micul scriitor.
Ateliere de scriere. Ch.: Cartier, 2010. 64 p. ISBN 978-9975-79-542-5.
176.Marin, M. Tainele cărţii. Agendă de lectură şi creaţie,
clasele a III-a şi a IV-a. Ch.: Cartier, 2010. 88p. ISBN 978-9975-79-540-1.
177.Marin, M. Stilul explicativ
şi evaluarea lucrărilor scrise. Revista Colţul
Profesorului, nr.3 Constanţa, 2010. p.5-7. ISSN 2065 1945.
178.Marin, M.; Niculcea, T.
Limba română. Clasa a IV-a. Carte de lectură. Ch.: Cartier, 2008. 128 p. ISBN
978-9975-79-506-7.
179.Marin, M.; Niculcea, T.
Limba română. Clasa a IV-a. Caietul elevului. Ch.: Cartier, 2008. 76 p.
ISBN 978-9975-79-505-0.
180.Marin, M.; Niculcea, T.
Limba română. Clasa a IV-a. Caiet de teste. Ch.: Cartier, 2008. 36 p. ISBN
978-9975-79-507-4.
181.Niculcea, T.; Bîtcă, V.;
Marin, M. Limba română. Teste pentru evaluarea finală în clasa a IV-a. Ch.:
Cartier, 2007. 81p. ISBN 978-9975-79-197-7.
182.Niculcea, T.; Bîtcă, V.;
Marin, M. Limba română. Matematica. Bareme de corectare la testele pentru
evaluarea finală în clasa a 4-a. Ch.: Cartier, 2007. 51p. ISBN
978-9975-79-200-4
183.Niculcea, T.; Marin, M.
Limba română. Clasa a III-a. Carte de lectură. Ch.: Cartier, 2007. 128 p. ISBN
978-9975-79-429-9.
184.Niculcea, T.; Marin, M.
Limba română. Clasa a III-a. Caietul elevului. Ch.: Cartier, 2007. 76 p. ISBN 978-9975-79-421-3.
185.Niculcea, T.; Marin, M.
Limba română. Clasa a III-a. Caiet de teste. Ch.: Cartier, 2007. 36 p. ISBN
978-9975-79-422-0.
186.Marin, M. Eu şi cartea. Caiet
de lectură şi creaţie. Ch.: Univers Pedagogic, 2006. 80 p. ISBN
978-9975-9918-8-9.
Publicații online:
187.Marin M., Ursu L., Gaiciuc
V.; Pogolșa, L.(coord.). Metodologia privind implementarea evaluării criteriale
prin descriptori. Clasa a 4-a. Institutul de Științe ale Educației. 74 p. accesibil la
https://mecc.gov.md/sites/default/files/mecd-4_2018-09-17_final_site_.pdf
188.Ministerul Educației,
Culturii și Cercetării al Republicii Moldova. Grîu N., Ursu L., Marin M., et
al. Managementul temelor pentru acasă, în învățământul primar, gimnazial și
liceal. Instrucțiune. accesibil la
http://particip.gov.md/public/documente/137/ro_5622_Instruciunea-privind-managementul-temelor-pentru-acasa-in-invaamantul-primar,-gimnazial-i-liceal.pdf,
Ordinul MECC nr. 1249 din 22 august 2018.
189. Ministerul Educației,
Culturii și Cercetării al Republicii Moldova. Gaiciuc V., Marin M., Ursu L.,
Demcenco T., Curteva O., Galben-Panciuc Z., Cara A. Repere metodologice de
organizare a procesului educațional în învățământul primar, anul de studii
2018-2019 accesibil la
https://mecc.gov.md/sites/default/files/1_invatamant_primar_2018-2019_final.pdf
190.Ministerul Educației,
Culturii și Cercetării al Republicii Moldova. Marin M., Gaiciuc V., Pîrău L.,
Morari M., Crişciuc V., Ursu Z., Vitcovschi A., Filipov V., Lupei A.
Metodologia de Evaluare Criterială prin Descriptori la Disciplinele Educație
muzicală, Educație plastică, Educație tehnologică și Educație fizică accesibil
la https://mecc.gov.md/sites/default/files/mecd-5_em_et_ep_ef_final_redactat_pt_ordin.pdf
191.Marin, M. Parteneriate
pentru învățare. http://ipp.md/2017-10/parteneriate-pentru-invatare/
192.Marin, M. Eficientizarea
sistemului de evaluare a competențelor elevilor: învățarea fără note.
http://www.ipp.md/public/files/Proiecte/Marin_Mariana_-_Policy_Brief_2016-07-21.pdf
https://www.soros.md/files/publications/documents/Invatarea%20fara%20note_sinteza%20de%20politici.pdf
193.Marin, M. Calitatea limbii
a evoluat, pe alocuri spre bine, alteori ciudat.
http://www.ipn.md/ro/societate/71483
194.Prezentări on-line: https://drive.google.com/drive/u/6/folders/14OMYYRCUenUFWnvnCSgF0wa66uVgf3it
195.Coordonator al Mapei Digitale a Manualului de Limba română în clasa
a IV-a https://drive.google.com/drive/folders/1JnHk9YUOY-3PZoQw7oiRHfKyBAM6MRR5?usp=sharing
196.Coordonator al Mapei Digitale a Manualului de Limba română în clasa
a II-a https://drive.google.com/drive/folders/1CNnE4D9i0JkdoFIcIzQTTFM28vQaPRDG?usp=sharing