Calificativul „insuficient”, „nesatisfăcător”, „respins” etc. în orice demers de evaluare desemnează incapacitatea evaluatorului - formator de a obține rezultatul investiției sale.
Investiția presupune, în cazul dat, competența de a forma subiecților învățării (elevii, după caz-cadrele didactice) capacitatea de a performa (de a obține rezultate suficiente).
Cu alte cuvinte, cadrul didactic/ formatorul care constată eșecul elevului/ formabilului, de fapt CONSTATĂ PROPRIUL EȘEC PROFESIONAL.
În situații concrete:
elevul evaluat cu notă insuficientă este produsul cadrului didactic, nota insuficeintă este a cadrului didactic;
cadrul didactic evaluat cu calificativ „insuficient”, „nesatisfăcător”, „respins” este produsul sistemului și al factorilor de decizie care nu au investit suficient și care nu au aplicat mecanisme de asigurare a feed-backului în procesul de formare.
Concluzia: Investim și promovăm.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu