duminică, 10 decembrie 2017

Aprecierea pentru mine înseamnă RESPONSABILITATE

http://tvrmoldova.md/gala-tvr-moldova-romani-pentru-romani/premii-de-excelenta-in-cadrul-galei-tvr-moldova-romani-pentru-romani/
Premiul oferit de TVR MOLDOVA pentru Performanţă în Educaţie


Gala Premiilor TVR MOLDOVA este o manifestare deopotrivă mediatică şi culturală, care îşi propune să-i aducă în atenţia publicului pe oamenii de vază ai spaţiului românesc, personalităţi care au rezultate frumoase în domeniile lor de activitate. Şi anul acesta, TVR MOLDOVA va acorda zece premii: Premiul pentru păstrarea Limbii Române; promovarea şi restaurarea Patrimoniului Cultural Român; performanţă în Educaţie; excelenţă în Artă; promovarea Istoriei Neamului; Responsabilitate Socială; Tânărul Anului; Diaspora; performanţă în Afaceri şi Premiul Special.
Discursul meu la înmânarea Premiului TVR Moldova
Onorat public, distinși prieteni și colegi.
Nominalizarea pentru performanțe în educație este mai mult decât o onoare pentru mine. Este în același timp o responsabilitate și o provocare prin care înțeleg ce am realizat și unde mai este nevoie de umărul nostru.
Profesia pe care o îmbrățișez nu este un obiectiv, este o stare de fapt, este o trăire, este una dintre condițiile existenței mele. Peste 2 decenii mă aflu în printre tot ce înseamnă școală, elevi, studenți, manuale, cercetări. Am traversat o experiență de la cel mai nobil post de învățătoare, continuând cu funcții manageriale în școală, experimentând în gimnaziu și liceu în contextul tezei de doctorat, între timp fiind interesată și de învățământul profesional pedagogic, iar în ultimii ani sunt preocupată de domeniul învățământului superior. Am ajuns să mă implic în domenii de expertiză și cercetare educaţională și astfel trăiesc o împăcare îmbinată cu multe alte proiecte ambițioase.
În acești ani am învățat că nu dispunem de timp ca să ne lamentăm pentru condițiile în care trăim, să plângem asupra salariilor indecente. Educația este vehiculul care ne poate scăpa de crize. În numele unei societăți educate, dacă dispunem de un potenţial, e necesar să ne implicăm. Ne punem imaginaţia la lucru şi construim viziuni ambiţioase despre viitor. Alegem să investim în ideile care fac diferenţa pentru o lume mai bună, cu oameni mai fericiţi.
Consider că trofeul pentru performanță în educație este în primul rând pentru oamenii care mă înconjoară, cred în ideile mele, se implică fără ezitări, mă susțin, iar în cele din urmă reușim împreună să organizăm evenimente, instruiri pentru cadrele didactice din țară.

Este un rezultat pentru întreaga echipă a Asociației Generale a Învățătorilor din România. Cu o filială la Chișinău, cadrele didactice române de pretutindeni nu simt granițe, doar uneori sârma ghimpată din inimi. Știm să o evităm prin ceea ce realizăm, ne inspirăm reciproc, punem umăr la umăr, idee la idee și în cei 7 ani de colaborare, am reușit să organizăm peste 20 de conferinţe, congrese, şcoli de vară la Chișinău cu participarea profesorilor din RM., România, Ucraina, Serbia.



Acest trofeu îl dedic echipei de cadre didactice, care al 8-lea an stăruie asupra editării revistelor Învățătorul modern și Grădinița modernă, fiind un suport practic pentru o educație de calitate. Revista a ajuns să fie citită și așteptată în multe case ale dascălilor români de pretutindeni, semn că unirea intelectuală se produce fără implicații birocratice.
Acest trofeu este dedicat părinţilor mei, celor doi 2 fii, rudelor care mă așteaptă, mă rabdă cu drag pentru toate clipele dedicate unei misiuni importante Educaţia.
Am realizat activități frumoase și importante pentru cadrele didactice fără să aștept vreun premiu. Vestea că sunt nominalizată constituie un mare prilej de recunoștință că bucuria muncii împlinite mai are și clinchete. Prezența mea aici pe scenă este o atitudine admirabilă a echipei TVR Moldova, iar distincția dată mă face a câta oară să constat că suntem iubiți și susținuți de prietenii, colegii şi fraţii noştri din România.
Vă mulțumim enorm pentru tot ce realizați!
Despre eveniment:























































Niciun comentariu: