Obiectul lecturii matinale l-a constituit Anexa nr.1 la ordinul nr.453 din 31.05.2012 REGULAMENTUL de atestare a cadrelor didactice din învăţămîntul preşcolar, primar, secundar, special, complementar, secundar profesional şi mediu de specialitate.
Reflecție:
Prima impresie: foarte clar.
Secundo: just.
Tertio: elementul de noutate - creditul, harta creditară, susținerea gradului didactic II în fața comisiei municipale, raionale, schimbări în structura raportului (neesențiale) etc.
Reflecție:
Prima impresie: foarte clar.
Secundo: just.
Tertio: elementul de noutate - creditul, harta creditară, susținerea gradului didactic II în fața comisiei municipale, raionale, schimbări în structura raportului (neesențiale) etc.
Quatro: salutar: 16. Activităţi de parteneriat cu ONG de profil, activitate de voluntariat 60 ore (2 credite); 8. Pregătirea şi publicarea articolelor ştiinţifice, didactice în reviste de specialitate şi culegeri de articole - 90 ore pentru un articol - 3 credite
Quinto:
Quinto:
Vag, confuz, neclar (se merită de revăzut, de completat):
Se vor echivala cu 70 de credite profesionale următoarele forme de dezvoltare profesională şi formare continuă: Susţinerea tezei de doctor în ştiinţe pedagogice sau în domeniul de specialitate.
doar o dată la 5 ani poți beneficia de diploma de doctor???????????
ibidem:
Se vor credita cu 30 de credite profesionale următoarele forme de dezvoltare profesională şi formare continuă:
1. Obţinerea în perioada respectivă a unei noi calificări sau absolvirea unui program de recalificare profesională;
2. Absolvirea studiilor de master în domeniul ştiinţelor educaţiei sau a domeniului de specialitate;
Concluzie: Reiese ca doar o dată la cinci ani poți beneficia de diploma care este conferită pentru toată viața.
15. Au dreptul la depunerea cererii pentru solicitarea gradului didactic cadrele didactice care întrunesc următoarele condiţii:
a) au studii superioare în disciplina predată conform diplomei de specialitate1/diploma de recalificare;
b) au acumulat numărul necesar de credite profesionale pentru gradul solicitat2;
c) au fost confirmate în funcţie.
Ce se întâmplă cu învățătorii, care de o viață activează la învățământul primar absolvenți ai Colegiilor Pedagogice, care au în diplomă scris: studii superioare incomplete și au ales să realizeze studii superioare la o altă facultate decât învățământul primar, pentru dezvoltarea profesională.
60 % din învățători au această situație.
Acum trebuie să se recalifice.
Oare competența profesională acumulată de-a lungul anilor nu este destulă? Trebuie confirmată printr-un an de studii cu lucrări și teze? Poate, deși mă îndoiesc.
Sunt de acord în cazul în care un învățător a ales să acceadă la studii superioare la ASEM sau Universitatea Agrară, sau Academia de transporturi... Poate la discipline exacte unde nu s-a realizat programul de psihopedagogie, însă ce ne facem cu armata de învățători, care au ales Facultate de Litere, Limbi străine, Istorie?
O recomandare ar fi să se revadă anexele la diplomele superioare și să se constate prezența disciplinelor: psihologie, pedagogie și metodici.
Ce credeți?
Sunt dispusă să gândesc altfel în cazul în care vor apare argumente de convingere.
Se vor echivala cu 70 de credite profesionale următoarele forme de dezvoltare profesională şi formare continuă: Susţinerea tezei de doctor în ştiinţe pedagogice sau în domeniul de specialitate.
doar o dată la 5 ani poți beneficia de diploma de doctor???????????
ibidem:
Se vor credita cu 30 de credite profesionale următoarele forme de dezvoltare profesională şi formare continuă:
1. Obţinerea în perioada respectivă a unei noi calificări sau absolvirea unui program de recalificare profesională;
2. Absolvirea studiilor de master în domeniul ştiinţelor educaţiei sau a domeniului de specialitate;
Concluzie: Reiese ca doar o dată la cinci ani poți beneficia de diploma care este conferită pentru toată viața.
15. Au dreptul la depunerea cererii pentru solicitarea gradului didactic cadrele didactice care întrunesc următoarele condiţii:
a) au studii superioare în disciplina predată conform diplomei de specialitate1/diploma de recalificare;
b) au acumulat numărul necesar de credite profesionale pentru gradul solicitat2;
c) au fost confirmate în funcţie.
Ce se întâmplă cu învățătorii, care de o viață activează la învățământul primar absolvenți ai Colegiilor Pedagogice, care au în diplomă scris: studii superioare incomplete și au ales să realizeze studii superioare la o altă facultate decât învățământul primar, pentru dezvoltarea profesională.
60 % din învățători au această situație.
Acum trebuie să se recalifice.
Oare competența profesională acumulată de-a lungul anilor nu este destulă? Trebuie confirmată printr-un an de studii cu lucrări și teze? Poate, deși mă îndoiesc.
Sunt de acord în cazul în care un învățător a ales să acceadă la studii superioare la ASEM sau Universitatea Agrară, sau Academia de transporturi... Poate la discipline exacte unde nu s-a realizat programul de psihopedagogie, însă ce ne facem cu armata de învățători, care au ales Facultate de Litere, Limbi străine, Istorie?
O recomandare ar fi să se revadă anexele la diplomele superioare și să se constate prezența disciplinelor: psihologie, pedagogie și metodici.
Ce credeți?
Sunt dispusă să gândesc altfel în cazul în care vor apare argumente de convingere.
5 comentarii:
Dnă Mariana.Eu singură mă aflu în situaţia de mai sus.Am absolvit Colegiul Pedagogic ,,Vasile Lupu " din Orhei ,apoi Facultatea de Geografie.Activez de 14 ani.Acum fac studiile la masterat la Management şi consiliere în învăţămîntul primar şi nu ştiu dacă mi se va permite să susţin gradul didactic în invăţămîntul primar.Ca mine la masterat sunt zeci de profesori şi nimeni nu ştie la ce rezultat final vom ajunge.Nimeni nu ne oferă nici o claritate în situaţia dată.
am lucrati 4 ani in pedagogie profesoara de istorie de 3 ani sunt in concediu de maternitate dintre care2 am sustinut masteratul in domeniu istoric la intrebarea daca ma pot confirma la anu in functie mi s-a spus ca nu, sa mai lucrez un an ear creditele acumulate de la master nici cai intereseaza de gradul doi nici ca se dicuta spunetimi va rog atunci ce ne da masteratul?
Dezamăgire- Regulamentul este o armă care, manipulată de mai marii liceelor îi umilește tot pe profesori.În cadrul acelorași școli se formează o birocrație care stabilește cine și cînd să susțină gradul și are caracter , mai mult punitiv, care se alătură poliției.... Păcat, lecțiile sînt obligatorii pentru cine sînt, nu pentru toți... E realitatea crudă..
dna marin , spuneti-mi va rog, daca e posibil, raportul asta de autoevaluare ce trebuie sa contina, cu toate ca este scris ,mai multi au ajuns la concluzia ca nu stiu defapt ce sa scrie, e ambigua situatia, multi incurca cu rapoartele din trecut. Sau daca eonducem posibil spuneti-mi unde am putea vedea un model, dupa care sa ne c
e o metoda noua descoperita de vreun geniu din domeniul economic pentru a stoarce bani de la invatatori... sau de a nu mai plati pentru performante in educatie..... cei care au fost asa de "geniali" trebuie aruncati jos de acolo de unde stau.....
Trimiteți un comentariu