joi, 4 martie 2010

Andy e la tablă


Mă invită buna mea învăţătoare la tablă.

-          Lecţia de matematică. O tablă plină de exerciţii. Învăţătoarea ne - a pregătit ştafeta matematică. Trebuie să ne deplasăm spre tablă, să scriem rezultatul şi să transimtem ştafeta. Absolut interesant. Mi-e frică un pic. Dar nu trebuie să dau de gol echipa. Acum tabla îmi place.
Nu am acces la tablă.
-          De data aceasta tabla, care altădată părea a fi interesantă, azi mi se pare obosită. Nu sunt invitat la tablă. Merg doar cei care sunt mai ageri. În zădar ridic mâna! Nici nu o voi mai ridica vreodată!
Eu vreau să trec la tablă!
-          Ridic mâna! Nu mă vede! La tablă sunt exerciţii foarte interesante! Ştiu rezultatul la toate exerciţiile! O ridic şi mai tare! Iese colega mea! O, în sfârşit se pare că mă invită şi pe mine la tablă! Ajung, scriu şi plec foarte fericit! Ce bună e învăţătoarea!
Tabla e o sperietoare pentru mine.
-          Vai, ce problemă complicată. De nu m-ar vedea Doamna învăţătoare. Ah, ce necaz sunt tocmai invitat să rezolv! Oare ce se va întâmpla, dacă nu voi reuşi! Trebuie totuşi să reuşesc, doar învăţătoarea mă încurajează, de obicei! Nu mă va trece la loc, chiar dacă nu ştiu să rezolv! Mă va ajuta, cu siguranţă!
Comentariu: Tabla este un prilej de afirmare a personalităţii, este o premisă de a asigura succesul  copilului! Încercaţi să redimensionaţi funcţiile tablei: oferiţi-i interactivitate fără a a avea proprietăţile tablei inteligente electronice.
Atenţionaţi-vă comportamentul pedagogic, invitaţi elevul în special atunci când el cunoaşte, stimulaţi acţiunea copilului. Rezultatul va fi unul aşteptat. Tabla este tribuna copilului, este scena vieţii, este acea ieşire din universul băncii! Anume aici va deprinde calităţile de orator, va fi încrezător în forţele proprii! Succesul copilului e în mâinile învăţătorului!
Ajutaţi-l să se afirme pozitiv pe copil, asiguraţi sprijinul Dumneavoastră chiar dacă vi se pare că elevul nu reuşeşte, or, tocmai acesta este rolul Dvs de a-l învăţa, de a demonstra că elevul poate şi ştie. Dacă elevul demosntrează că nu ştie, credeţi-l, într-adevăr el nu ştie. Găsiţi acea răbdare, dar de fapt o metodă ca să-l ajutaţi la timp.

Niciun comentariu: