sâmbătă, 2 septembrie 2017

Suntem invincibili cu o generație de copii care vorbesc limba română cult!

 Am avut prilejul astăzi să fiu din nou profesoară de limba română, la clasa a X-a, în Liceul Academiei de Științe a Moldovei. Deși pentru puțin timp, doar pentru o lecție, am reușit să mă transfigurez și să uit de mine omul! Mulțumiri Dlui Cerbusca Pavel pentru oportunitate! 


Subiectul lecției „Limba noastră-i o comoară” a fost un fel de balsam pentru mine. Am elucidat aspecte legate de imersiunea lingvistică, profilul unui vorbitor cult de limba română.

Accentul l-am stabilit pe demnitatea de a vorbi în limba română, fiind o limbă muzicală, o limbă care sună absolut diferit de alte limbi.

Experiențele culturale proprii din Belgia, Austria, Țările Baltice și Franța cu referire la educația lingvistică au constituit momente de construcție a ideilor privind politicile lingvistice în Republica Moldova, iar tinerii LAȘM-iști au fost provocați spre a gândi acțiuni în sensul învățării limbii de stat de către alolingvi precum și cultivarea limbii române de către vorbitorii ei nativi. 
Un indicator al unei lecții bune a fost că elevii nu au reușit să adoarmă:))), mai mult, am reușit să-i încadrez și pe ei în activitate!



În final, constatarea zilei s-a conturat în ideea că acești copii fac parte din Generația Minimax, cea care știe să vorbească frumos și cult încă din frageda copilărie, de pe atunci când exclamau:„Au evadat găinile, bunico!” sau „Da, sunt invincibil!”, expresii mai puțin uzitate de cetățenii noștri.

Pentru copii generației 2000 limba română este o realitate accesibilă, demnă de a fi continuată și îmbogățită.


















Niciun comentariu: